برگزاری چهارمین جلسه نشست‌های موضوعی جوانان با عنوان «جوان و رزق حلال»

۱۳۹۴/۰۴/۲۴ - ۱۳:۳۱:۳۳
کد خبر: ۳۰۰۰۸۸
برگزاری چهارمین جلسه نشست‌های موضوعی جوانان با عنوان «جوان و رزق حلال»
چهارمین جلسه از سلسله‌ نشست‌های موضوعی جوانان با موضوع جوان و رزق حلال در اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش گروه وزارت جوانان خبرگزاری برنا، در ابتدای این جلسه برخی از مشکلات جوانان، آسیب‌های اجتماعی و معضلات فرهنگی در ارتباط با اشتغال و کسب رزق و روزی حلال از سوی حاضران مطرح شد.

در ادامه این جلسه همه اعضا در بیان نظرات خود بر لزوم فرهنگ سازی در جوانان و نوجوانان در خصوص کسب رزق و روزی حلال تاکید کردند و راه‌کار‌هایی مانند برگزاری دوره‌های آموزشی در قالب‌های مختلف مرتبط با این عنوان، استفاده از فناوری اطلاعات در راستای مدیریت شبکه‌های اجتماعی در قضای مجازی و انجام اقدامات فرهنگی در کلاس‌های دانشگاه ومدارس به دلیل تاثیر گذاری اساتید و معلمان در ذهن دانش آموزان و دانشجویان تاکید شد و اجرای این عوامل گامی مهم در جهت رشد فرهنگ رزق و روزی حلال از سوی حاضران تلقی شد.

یکی از مشکلات جوانان که در این جلسه مطرح شد و به عقیده اکثر حاظرین مشکل اصلی بروز آسیب‌های اجتماعی در جوانان و جامعه است مشکل اشتغال جوانان و بیکاری است که در این جلسه پیشنهاد‌هایی در این خصوص ارائه شد همچنین بر لزوم نمایش چهره‌های موفق و مسئولین شایسته ‌ای که کار آفرینی و کسب کار موفق داشتند به جوانان توسط حاظرین به دلیل ایجاد انگیزه در جوانان تاکید شد.

محمد رضا سعیدی مشاور مدیر کل و مدیر روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی در ادامه جلسه بیان کرد: خانواده نقش مهمی در تبیین فرهنگ رزق و روزی حلال دارد.

وی با تاکید بر اینکه شکل گیری فرهنگ در خانواده اهمیت بسیاری دارد و از افزود: اگر از سنین کودکی به خصوص نوجوانی و جوانی خانواده‌ها به مبانی فرهنگی در حوزه‌ها مختلف توسط والدین توجه شود بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی حل خواهد شد.

قدیری معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی در این جلسه بیان کرد: کشور و جامعه ما داری منابع عظیم اخلاقی و فرهنگی و معلمان بزرگی در این زمینه است که باید به جوانان معرفی وزمینه ارتزاق فرهنگی جوانان از این منابع عظیم و سرشار فراهم شود و تمام اصول فرهنگی واخلاقی آن برای جوانان تبیین شود.

وی افزود: در تمامی منابع و آثار دینی، فرهنگی و تاریخی ما ایرانیان اصول اخلاقی و انسانیت به شکل کامل و جامع حضور دارد که در این میان از دیرباز در بازار و اقتصاد فرهنگ رزق و روزی حلال با توجه به آموزه‌های دینی و فرهنگی ما مد نظر بوده و اهمیت خاصی داشته است.

قدیری با بیان اینکه فرهنگ و تاریخ ما با ظرافت و شرایط زمانی باید برای جوانان تبیین شود خاطرنشان کرد: عدم وجود اشتغال مشکل بزرگ جوانان ما است و مخصوصا در حاشیه شهر‌ها این مشکل به طوری جدی و ملموس تری وجود دارد.

در این جلسه نمایندگان برخی از دستگاه‌ها اجرایی مانند تبلیغات اسلامی، جهاد کشاورزی، کار، رفاه و تعاون اجتماعی، مشاوران جوان شهرداری مشهد و سمن‌ها حضور داشتند.

همچنین در پایان این مراسم با حضور نوجوانان و کودکان بی‌سرپرست ضیافت افطاری در سالن شهید بهشتی برگزار شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز