مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی خبر داد:

۲۸هزار واحد روستایی و ۱۵هزار و ۶۰۰واحد شهری برای مددجویان کمیته امداد ساخته می شود

۱۳۹۴/۰۷/۲۰ - ۱۲:۴۰:۲۶
کد خبر: ۳۲۸۹۰۱
۲۸هزار واحد روستایی و ۱۵هزار و ۶۰۰واحد شهری برای مددجویان کمیته امداد ساخته می شود
مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته شده قرار است در سال جاری 28 هزار واحد روستایی و 15 هزار و 600 واحد مسکن شهری برای مددجویان کمیته امداد ساخته شود.

به گزارش گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا، قادر صمدی در نشستی که صبح امروز(دوشنبه) برگزار شد با بیان این مطلب گفت: بر اساس نیازسنجی های صورت گرفته شده در سال 93 مشخص شد باید 150 هزار واحد مسکن برای مددجویان کمیته امداد ساخته شده و همچنین 340 هزار واحد مسکن مددجویی نیز باید مقاوم سازی شود.

وی افزود: یکی از اصلی ترین نیازهای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد نیاز به مسکن بوده و در همین رابطه برنامه هایی در دستور کار مسئولان کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته شده برای ساخت مسکن مددجویی در سال جاری خاطر نشان کرد: پیش بینی شده در سال جاری 28 هزار واحد مسکن در روستاها با کمک بنیاد مسکن ساخته شود.

وی در ادامه اذعان داشت: در بخش مسکن روستایی از سوی بنیاد مسکن زمین رایگان در اختیار مددجویان قرار گرفته و کمیته امداد نیز کمک های بلاعوضی را در این بخش خواهد داشت.

صمدی در پاسخ به این سوال که بر اساس پیش بینی ها چه زمانی مسکن های در حال ساخت به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد تحویل داده خواهد شد، اظهار کرد: مقرر شده 20 هزار واحد مسکونی که اکنون ساخت آن آغاز شده است در سال جاری تحویل مددجویان داده شود و بخشی از این مسکن ها نیز در آینده در اختیار مددجویان قرار خواهد گرفت.

وی از امضای تفاهم نامه همکاری با قرارگاه محرومیت زدائی سپاه پاسداران خبر داد و گفت: قراردادی را با قرارگاه محرومیت زدائی سپاه پاسداران به امضا رساندیم و بر اساس این قرارداد مقرر شده است 5 هزار واحد مسکن روستایی با استفاده از تسهیلات بانکی برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی ساخته شود.

این مقام مسوول با ارائه آماری از ساخت و سازهای جانبی برای مددجویان کمیته امداد گفت: در شش ماهه نخست سال در 800 واحد مسکن مددجویان فضاهای جانبی از جمله سرویس بهداشتی و آشپزخانه و... ساخته شده است.

مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد در خصوص نحوه اخذ وام های دریافتی از سوی مددجویان تحت پوشش کمیته بیان داشت: در سال گذشته مددجویان می توانستند به صورت زنجیره ای 3 نفره ضامن یکدیگر شده و از بانک ها وام دریافت کنند.متاسفانه در سال جاری سیستم ضمانت زنجیره ای دیگر مورد قبول بانک ها نبوده و مددجویان باید دو کارمند را بعنوان ضامن به بانک ها معرفی کنند. البته به دنبال آن هستیم تا شرایط جدید را تغییر دهیم.

صمدی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر چه میزان معوقه مددجویی به بانک ها به ثبت رسیده است، خاطر نشان کرد: بر اساس بررسی های صورت گرفته شده اعلام شد که تاکنون مددجویان 200 میلیارد تومان معوقه به بانک ها دارند که متاسفانه تاکنون پرداخت نشده است.

وی در خصوص طرح مسکن اجتماعی دولت برای ساخت مسکن ارزان برای اقشار نیازمند یادآور شد: در حال حاضر طرح مسکن اجتماعی هنوزعملیاتی نشده است و مقرر شده مجددا این طرح در مجلس و دولت مورد ارزیابی قرار گیرد.

این مقام مسوول در پایان صحبت هایش گفت: کمیته امداد در امر ساخت و ساز و مسکن با کمبود جدی بودجه مواجه شده است. از مردم طلب کمک می­کنیم و تقاضا داریم در این امر ورود پیدا کنند. قطعا با دستان گره گشای آن­ها این مشکل حل خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز