مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان خبر داد:

افزایش نرخ مشارکت اقتصادی خراسان شمالی در سال جاری

۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۳:۲۸:۵۸
کد خبر: ۱۲۶۰۹۵۵
مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی از افزایش نرخ مشارکت اقتصادی استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، محمد اربابی نرخ بیکاری در سال ۹۹ را ۱۰.۹ و نرخ بیکاری کل کشور را ۹.۶ اعلام کرد و افزود: سال ۱۴۰۰ نرخ بیکاری استان  در فصل بهار ۸.۵ و نرخ بیکاری کل کشور در فصل بهار ۸.۸ بوده و در فصل تابستان نرخ بیکاری استان ۱۱.۲ و نرخ بیکاری کشور ۹.۶ بوده است.

وی ادامه داد: این آمار در حالی است که نرخ مشارکت اقتصادی استان در سال ۹۹، ۴۶.۳۹۹ و نرخ مشارکت اقتصادی کشور ۴۱.۳۰۴۱ بوده است.
 
اربابی تصریح کرد: نرخ مشارکت اقتصادی استان در فصل بهار امسال ۴۴.۲ بود و فصل تابستان این نرخ به ۴۵.۶ رسید.
 
مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل کار و رفاه اجتماعی، افزود: آمار نرخ مشارکت اقتصادی استان در حالی است که این نرخ در فصل بهار در کشور ۴۱.۴ و فصل تابستان ۴۱.۱ بوده است که این آمار نشان از رشد مشارکت اقتصادی استان دارد.
 
اربابی تاثیر کرونا در اشتغال استان را بسیار زیاد دانست و بیان کرد: کرونا در حوزه اشتغال تاثیر منفی بسزایی داشته است به خصوص در حوزه گردشگری و خدمات گردشگری اثرات منفی زیادی را مشاهده کرده‌ایم.
 
وی از تخصیص تسهیلات به خصوص در حوزه گردشگری خبر داد و گفت: برای جلوگیری از رشد منفی آمار اشتغال، تسهیلات ویژه‌ای در قالب حمایت از بنگاه های آسیب دیده ناشی از کرونا به طرح های گردشگری تعلق خواهد گرفت .
 
مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به هفته جهانی کار آفرینی، بیان کرد: برنامه‌های خاصی در این هفته برگزار خواهد شد که اولین و مهم‌ترین آن رویداد کارآفرینی کشور در قالب استارت آپ «من یک روستایی هستم» است. دراین رویداد ایده‌ها داوری می‌شوند و برترین آن‌ها به مرحله حمایت سرمایه گذاران از ایده‌ها و اجرایی شدن ختم خواهد شد.
 
اربابی از دیگر برنامه‌های پیش رو در هفته کار آفرینی را برگزاری کارگاه‌های سلامت ویژه دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی به منظور تبادل اندیشه، برگزاری جلسه‌ای تحت عنوان بانوان کارآفرین در حوزه‌های دانش بنیان، برگزاری و تشکیل کمپ دو روزه دانست و ادامه داد: جلسه با مدیران گروه کار آفرین آموزش و پرورش جهت هماهنگی برگزاری باشگاه کارآفرینان نوجوان و جوان با هدف آشنایی جوانان و نوجوانان با حوزه کسب وکار و همچنین برگزاری ۱۹ وبینار مجازی با موضوع کسب و کار که از مهم‌ترین این وبینارها می‌توان به وبینار علمی  «تحلیل چگونگی امکان آفرینی گردشگری در پسا کرونا» که توسط وزارتخانه به صورت سراسری برگزار خواهد شد، از جمله برنامه‌های هفته کارآفرینی در استان است.
 
مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی در پایان نقش رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی حوزه کسب و کار را بسیار زیاد دانست و از اهالی رسانه خواست تا برای گفتمان‌سازی کارآفرینی در جامعه بیش از گذشته ورود کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز