خبر خوش استاندار از ابلاغ اعتبارات بازسازی مناطق زلزله زده خراسان شمالی

۱۳۹۶/۰۵/۰۹ - ۱۴:۳۸:۱۸
کد خبر: ۵۹۴۰۲۸
خبر خوش استاندار از ابلاغ اعتبارات بازسازی مناطق زلزله زده خراسان شمالی
استاندار خراسان شمالی از ابلاغ اعتبارات مصوب دولت برای کمک به بازسازی هر چه سریع تر مناطق زلزله زده این استان خبر داد و گفت: تسهیلات ۲۸۳ میلیارد تومانی و کمک های بلاعوض و اعتبارات ۷۸ میلیارد تومانی مصوب دولت برای بازسازی مناطق آسیب دیده از زلزله ۲۳ اردیبهشت ماه، بین بنیاد مسکن و دیگر دستگاه های متولی این امر توزیع و تخصیص داده می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، محمدرضا صالحی که در آیین پایانی کارگاه 2 روزه آموزشی و تمرین ستادی مدیریت بحران در بجنورد سخن می گفت، تصریح کرد: در این زمین لرزه با آمادگی و هماهنگی همه دستگاه های ذی ربط و اقدامات موثر در کنترل و مدیریت بحران، تجربه موفقی را پشت سر گذاشتیم به گونه ای که تنها نیم ساعت پس از وقوع زلزله ساعت 22 و 30 دقیقه، ستاد مدیریت بحران استان تشکیل و کار آواربرداری و امدادرسانی به روستاهای خسارت دیده نیز به سرعت آغاز شد.

وی ادامه داد: در این حادثه شاهد بودیم که تا ساعت 2 بامداد، عملیات جستجو و نجات پایان یافت و بلافاصله عملیات امدادرسانی به خسارت دیدگان آغاز شد.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در این استان تاکنون وقوع دو سوم بلایای طبیعی را شاهد بوده ایم، بنابراین باید مدیریت بحران بر اساس یافته های علمی و به شکل روزآمد و با استفاده از تجارب گذشته در دستور کار قرار گیرد.

صالحی لزوم شناخت علمی مخاطرات موجود و فرهنگ سازی برای کاهش آثار مخرب آن ها را مورد تأکید قرار داد و با اشاره به اهمیت آموزش مردم برای مقاوم سازی بناها، حفظ طبیعت به منظور کاهش رخداد سیلاب ها و تقویت شبکه های زیرساختی تصریح کرد: رزمایش های مدیریت بحران و مقابله با حوادث و نیز مباحث مربوط به پدافند غیرعامل باید بیش از گذشته مورد توجه باشد.

وی در حاشیه این برنامه نیز در گفت و گو با خبرنگار صداوسیمای استان با اشاره به یک فروند بالگرد امدادی هلال احمر که در حال حاضر پوشش امدادرسانی استان های خراسان شمالی و سمنان را به طور مشترک بر عهده دارد، گفت: برای خریداری یک فروند بالگرد مستقل امدادی برای این استان قول مساعدت داده شده است.

استاندار هم چنین ضمن این که عزم تمام دستگاه های اجرایی استان برای بازسازی سریع مناطق زلزله زده را مورد تأکید قرار داد، لزوم دقت توجه همگان به مباحث مقاوم سازی و بیمه کردن ابنیه و اموال را نیز خواستار شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز