مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی :

مردم خراسان شمالی بیشترین زکات راپرداخت کردند

۱۳۹۷/۰۱/۱۹ - ۰۷:۰۸:۱۲
کد خبر: ۶۹۴۱۹۹
مردم خراسان شمالی بیشترین زکات راپرداخت کردند
مدیر کل کمیته امداداستان خراسان شمالی عملکرد حوزه زکات درسال 96 راتشریح کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ؛ عباس اهرابی گفت:سهم محرومان در مصارف زکات از30 به 61 درصد افزایش یافت.  مردم بجنورد بیشترین زکات را پرداخت کردند.

  وی با اشاره به سهم پنج میلیارد و 500 میلیون تومانی محرومان از محل منابع زکات، گفت: سهم محرومان این استان در مصرف زکات از 30 درصد در سال 95، به 61 درصد در سال 96 رسید.

 اهرابی با یادآوری اینکه در سال گذشته روستاییان هشت میلیارد و 700 میلیون تومان زکات به این نهاد پرداخت کردند، افزود: 61 درصد این منابع برای محرومان و 39 درصد نیز برای ساخت و تکمیل پروژه عمرانی هزینه شد.

وی مصارف زکات درزمینه محرومان خراسان شمالی را در بخش‌های درمانی، جهیزیه، مسکن، اشتغال، تحصیلی، معیشت اعلام کرد و ادامه داد: با توجه به تلاش‌های شورای زکات این استان همچنین عاملان و روحانیون فعال در این عرصه، 116 درصد از برنامه‌های این واجب الهی در سال 96 محقق شد.

اهرابی با یادآوری اینکه هدف‌گذاری سال گذشته برای جمع‌آوری زکات هفت میلیارد و 500 میلیون تومان بود بیان کرد: امیدواریم طی سال 97 این رقم به بیش از 10 میلیارد تومان افزایش یابد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به رشد پرداخت زکات طی سال 97، تأکید کرد: پرداخت به‌موقع زکات برای رفع مشکلات نیازمندان و محرومان جامعه بسیار مؤثر است و براین اساس باید تمامی مدیران و مسئولان این استان درزمینه فرهنگ‌سازی زکات و تشویق مردم به پرداخت آن بیش از گذشته تلاش کنند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی درباره وضعیت پرداخت زکات در شهرستان‌های این استان نیز، یادآور شد: مردم خیر شهرستان بجنورد با پرداخت یک میلیارد و 700 میلیون تومان زکات در رتبه اول و بعدازآن شیروان با یک میلیارد و 400 میلیون تومان و اسفراین یک میلیارد و 300میلیون تومان در رتبه‌های بعدی پرداخت زکات قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه 569روستای این استان مشمول پرداخت زکات هستند، گفت: طی سال گذشته 300 روستای این استان زکات مال خود را به کمیته امداد این استان پرداخت کردند.

 

خبرنگار : منیژه سهرابی راد

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز