تلاش برای ترویج فرهنگ قرآنی در اسفراین

۱۳۹۸/۰۸/۲۲ - ۱۲:۴۱:۴۸
کد خبر: ۹۲۳۹۷۸
تلاش برای ترویج فرهنگ قرآنی در اسفراین
فرماندار اسفراین در مراسم محفل انس با قرآن گفت: برپایی جلسات و محافل قرآنی باعث می شود جامعه به سوی فرهنگ اسلامی سوق داده شود و این فرهنگ در جامعه ارتقا یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،طاهر رستمی در مراسم محفل انس با قرآن کریم با بیان این مطلب که ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه باعث کاهش آسیبهای اجتماعی می شود، گفت: قرآن کریم دارای آثار پر خیر و برکت زیادی در زندگی تک تک مسلمانان است اما در کنار این ها، ترویج معنویت قرآنی در جامعه و خصوصا در میان جوانان، باعث کاهش آسیب های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در کشور می شود، چرا که انسانها با برقراری انس و الفت به این کتاب آسمانی، بهترین مسیر زندگی را برای خود انتخاب می کنند.

فرماندار اسفراین بابیان اینکه امروز اشاعه فعالیت‌های قرآنی یک ضرورت است، گفت: ترویج فرهنگ قرآنی نیازمند عزم جمعی است، فعالیت‌های قرآنی نباید به بودجه‌های دولتی وابسته باشد ، لذا باید عزم جهادی و همگانی را در دستور کار قرارداد تا موفق شد.

وی همچنین تاکید کرد: برای برخورداری از جامعه‌ای الگو می‌بایست همه ظرفیت‌ها در راستای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه به کار گرفته شود.

رستمی با تقدیر از اقدامات انجام شده در راستای ترویج فرهنگ قرآنی، یادآور شد: اقدامات خوبی انجام شده است اما برای شهرستان دارالقرآن اسفراین کافی نیست.

وی با بیان اینکه حفظ این انقلاب و ارزش های والای آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است، اضافه کرد: دشمنان نظام همواره در حال برنامه ریزی برای ضربه زدن به این انقلاب هستند و با برپا کردن جنگ فرهنگی می خواهند اهداف خود را عملی کنند و کم هزینه ترین اقدام فرهنگی برای خنثی کردن توطئه های دشمنان؛ برپایی محافل انس با قرآن کریم است.

رستمی با بیان این موضوع که رسالت عظیم ترویج و تبلیغ قرآن کریم بر عهده مردم است؛ ابراز امیدواری کرد: فعالیت تشکل‌های مردمی قرآنی در شهرستان اسفراین برای اشاعه فرهنگی دینی و قرآنی بیش از گذشته تلاش کنند.

گفتنی است این مراسم با حضور محمدمهدی بحرالعلوم رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور و چند تن از قاریان برجسته کشوری برگزار شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز