استاندار خراسان شمالی:

باید رشته های دانشگاهی منطبق با نیازهای جامعه باشد

۱۳۹۸/۰۹/۰۹ - ۱۳:۲۸:۰۹
کد خبر: ۹۲۹۹۹۲
باید رشته های دانشگاهی منطبق با نیازهای جامعه باشد
استاندار خراسان شمالی گفت: باید ارتباط معنی داری بین رشته های دانشگاهی با نیازجامعه برقرار شود تا دانشجویان پس از فارغ التحصیلی مشکل اشتغال نداشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،دکتر محمد علی شجاعی در نشست صمیمی با دبیران تشکل‌ها، انجمن‌ها و کانون‌های دانشجویی دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی استان اظهار داشت: باید مزیت های نسبی هر شهرستان احصا شود تا بر مبنای آن دانشگاه های استان رشته های مورد نیاز را با انطباق شاخص های آموزش عالی  برای دانشجویان پذیرش کنند.

وی وجود نیروی انسانی را عامل اصلی پیشرفت و توسعه استان برشمرد و افزود:باید حداکثر استفاده را از نیروهای انسانی به خصوص قشر جوان و دانشجو در حوزه های مختلف داشته باشیم.

شجاعی با اشاره به استفاده از دیدگاه ها ، ایده ها و ظرفیت های قشر جوان و تحصیل کرده و همچنین دانشجویان برای توسعه و جهش استان گفت:علی رغم تحریم ها در کشور و نداشته های ما دراستان ،توانمندیها و نیروی کار فعال از مزیت های خراسان شمالی است که برای حرکت رو جلو باید همه در کنار هم و متحد باشیم.

وی با ابراز تاسف از اینکه صنایع بزرگ استان بخش عمده نداشته های خود یعنی ۷۰ درصد خدمات خود را از سایر استان ها فراهم می کنند و تاکنون هیچ تلاشی در راستای ایجاد صنایع کوچک و مرتبط نکرده اند افزود: هم اکنون تنها ۴۰۰ واحد صنعتی کوچک در استان وجود دارد که با صنایع بزرگ هیچ ارتباطی ندارند که این حوزه باید در استان ساماندهی شود.

وی گفت: ۴۳ درصد جمعیت خراسان شمالی در روستاهای این استان سکونت دارند و نرخ مشارکت اقتصادی زنان این استان ۱۵ درصد از کشور بالاتر است که نشان از حضور فعال زنان در عرصه تولید دارد.

استاندار خراسان شمالی بر فعال شدن شورای مشورتی دانشجویان در استان به صورت فصلی تاکید کرد و گفت: قشر تحصیل کرده باید در راستای توسعه استان در تمامی زمینه ها به کمک ما بیایند. 

شجاعی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر حضور نیافتن مسئولان استان بویژه در حوزه صنعت گفت:مسئولان همه استان ها به مسوولیت های اجتماعی خود عمل می کنند اما در این استان به این امر مهم هیچ توجهی نشده است.

وی با اشاره به داشته های استان افزود: بخش صنعت باید به دانشگاه ها و قشر دانشجو توجه ویژه داشته باشد اما متاسفانه از این ظرفیت غفلت کرده است.

شجاعی ساماندهی حامل های انرژی را از برنامه های مدیریتی دولت برشمرد و گفت : سه دهک بالای جامعه ۲۳ برابر سایر دهک ها از حامل های انرژی استفاده می کنند که این شاخص در بنزین هفت برابر است.

وی همچنین به حوادث اخیر کشور هم اشاره ای داشت و افزود: اعتراض،خواستن و مطالبه کردن حق مردم این جامعه است منوط به اینکه در چارچوب تعیین شده باشد بنابراین در حوادث اخیر نگرانی ما متوجه شما جوانان بوو تا درچارچوب قانون امنیت و تدبیر را اجرایی کنیم.

شجاعی تاکید کرد: نیازمند نگاه علمی و دلسوزانه شما دانشجویان هستیم تا بتوانیم گام های بلندی را برداشته و ادبیات توسعه را تحقق ببخشیم.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه اصلی من در این استان ارتقای سطح زندگی مردم و کار کردن است انجام کار سیاسی تنها بخشی از وظایف من است نه تمام آن.

گفتنی است :در این نشست تعدادی از نمایندگان دبیران تشکل‌ها، انجمن‌ها و کانون‌های دانشجویی دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی استان به طرح مشکلاتی همچون نبود سرویس ایاب و ذهاب برای دانشگاه های خارج از شهر، کمبود امکانات فرهنگی ، تجهیزات آموزشی و خوابگاه ها ، بکارگیری دانشجویان در بازار کار،عدم حضور نمایندگان مجلس و مسئولان استانی و توجه جدی تر به موضوع حجاب در دانشگاه ها پرداختند که استاندار با تشکیل شورای مشورتی قول مساعد حل مشکلات دانشجویان را داد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز