معاون عمرانی استاندار؛

بیش از ۲۰۶۰ میلیارد تومان پروژه در خراسان شمالی افتتاح شد

۱۳۹۸/۱۱/۲۳ - ۰۸:۳۹:۵۳
کد خبر: ۹۶۳۳۸۴
بیش از ۲۰۶۰ میلیارد تومان پروژه در خراسان شمالی افتتاح شد
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی از افتتاح بیش از دو هزار و ۶۰ میلیارد تومان پروژه در هفته دولت، دهه فجر و سفر ریاست جمهوری در سالجاری در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، رضا رضازاده در نشست خبری اظهار داشت: در دهه فجر امسال ۶۷۵ پروژه با اعتباری افزون بر ۳۳۷ میلیارد تومان با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور افتتاح شد.

رجب زاده خاطر نشان کرد: بهره برداری از ۱۰ کیلومتر محور بجنورد به جنگل گلستان، بخش نوزادان(NICU) بیمارستان بنت الهدی، قرار گرفتن ۷۰۵ هکتار از اراضی زیر کشت تحت پوشش آبیاری نوین، ۴۱۲ واحد طرح ویژه مسکن روستایی، ۵ سالن ورزشی روستایی، ۱۰ آموزشگاه روستایی، ۳ خانه جوان در بجنورد، اسفراین و شیروان، ۷۰ پروژه برق رسانی شامل ترمیم شبکه فشار ضعیف و متوسط، روشنایی معابر و برق رسانی به روستاییان، ۳۵ طرح مخابراتی در قالب BTS و USO از جمله پروژه های قابل بهره برداری استان می باشد که بخشی از این پروژه ها با حضور وزیر بهداشت و وزیر فناوری و ارتباطات به طور رسمی افتتاح می شود.

وی افزود: پروژه هایی در استان در قالب طرح الف و ب ایران شامل احداث شبکه فاصلاب آشخانه با ۷۱ میلیارد تومان اعتبار، پست ۴۰۰ کیلوولت بجنورد و شبکه انتقال آن با ۱۲۰ میلیارد تومان و تکمیل شبکه فاضلاب گلستانشهر بجنورد با ۲۰ میلیارد تومان اعتبار با حضور وزیر نیرو افتتاح خواهد شد.

وی در ادامه افزود: عملیات اجرایی طرح آبیاری نوین اراضی پایاب سد شیرین دره، توسعه آلفا آلومینا، تولید شمش منیزیم، تولید کاغذ از کربنات کلسیم، بیمارستان بخش خصوصی، گاوداری ۱۰ هزار راسی و گلخانه ۱۰۰ هکتاری شیروان، مجتمع گردشگری بیگان و احداث ۵ مرکز جامع سلامت با ارائه برنامه زمان بندی مشخص آغاز شده است.

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی در ادامه سخنان خود به موضوع سیل اشاره داشت و گفت: برای بازسازی ۶۵۰۰ واحد مسکونی مجوز گرفته ایم که ۳ هزار واحد آن در شهرستان راز و جرگلان می باشد و بعد از اتمام عملیات بازسازی این واحدها حدود ۶ درصد مقاوم سازی استان افزایش می باید و خراسان شمالی جزو استان های اول کشور در این حوزه خواهد شد.

رضا رجب زاده تصریح کرد: بخشی از اعتبارات بازسازی در شهریور ما سالجاری ابلاغ شد  و تاکنون بیش از ۲ هزار واحد مسکونی اماده تحویل به متقاضیان است و تا پایان سال به ۳ هزار واحد خواهد رسید و مابقی نیز تا پایان ۳ ماهه اول سال آینده به اتمام خواهند رسید.

رجب زاده خبر داد: تا کنون بیش از ۷۳۰ هزار پاکت سیمان به طور رایگان توزیع شده است و ۸۴ میلیارد تومان از اعتبارات بلاعوض سیل پرداخت شده است.

وی ادامه داد: ۶۰۴۲ واحد در مرحله پی کنی، ۵۴۰۰ واحد در مرحله فوندانسیون و ۱۸۴۰ واحد در مرحله دیوار چینی است و این اقدامات اتفاق ارزشمندی برای پایداری و مقاوم سازی منازل روستایی استان می باشد.

وی گفت: ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبارات مصوب برای جبران خسارت سیل با تخصیص ۱۹۹ میلیارد تومان و ۳۷۰ میلیارد تومان تسهیلات برای بازسازی مناطق سیلزده استان در بحث ماشین آلات شهرداری ها، آبفای روستایی، لایروبی رودخانه ها، بازسازی تجهیزات توزیع برق و بلاعوض خسارت های بخش کشاورزی در نظر گرفته شده است که در مجموع بیش از ۳۷۰ میلیارد تومان پرداخت شده و یا آماده پرداخت می باشد.

رجب زاده با بیان اینکه استان در بسیاری از حوزه ها دچار تحول اساسی شده است، تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور اما تحریم ها را مانعی برای انجام نشدن کارهای عمرانی در استان ندانستیم که برچیدن بخاری های نفتی، جایگزینی بخاری های هرمتیک در ۲ هزار مدرسه در سطح استان، برچیدن ۱۸ مدرسه سنگی و گلی از جمله اقدامات عمرانی استان در حوزه مدارس می باشد.

وی افزود: تحول در صنعت فرش، توسعه صنعت گردشگری و مجموعه تاریخی مفخم و ایجاد گلخانه از جمله پروژه هایی است که موسسه مالی و اعتباری ملل جهت سرمایه گذاری ورود کرده است.

رجب زاده با بیان این خبر که با پیگیری های استان و همکاری آستان قدس رضوی اراضی پروژه راه آهن نقاب-اسفراین آزاد سازی شد، یادآور شد: تعهد دولت در سفر ریاست جمهوری برای پروژه های راه آهن اتصالی جوین-اسفراین-بجنورد-شیروان ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار بود که از اعتبار مربوط به سال ۹۸ که ۲۰ میلیارد تومان می باشد ۱۰۰ درصد آن تخصیص یافته است

وی اشاره داشت: ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بزرگراه بجنورد به جنگل گلستان در سفر ریاست جمهوری مصوب شده است که از ۶۲ میلیارد تومان اعتبارات سالجاری ۵۲ میلیارد تومان آن تخصیص یافته و مابقی تا پایان سال تخصیص خواهد یافت.

رحب زاده در ادامه سخنان خود تاکید کرد: بر توسعه سرانه های بهداشت و درمان استان تاکید داریم و بنده اطمینان می دهم حتی یک تخت بیمارستانی به هر بهانه ای مانند احداث مجمتع گردشگری تا وقتی مورد بهتری از آن جایگزین نشود، حذف نخواهد شد.

وی گفت: پل و ابنیه از موارد فراموش شده استان در راه های روستایی بود که بعد از سیل ابتدای سالجاری تمامی پل ها شناسایی شد و با اولویت بندی ایجاد ۲۱ پل در دستور کار استان قرار گرفته است که برای تحقق این هدف ۱۵ میلیارد از محل اعتبارات استانی و ۱۵ میلیارد از اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل کشور هزینه خواهد شد.

رجب زاده مطرح کرد: با هدف اشتغالزایی و ایجاد درآمد پایدار طی ۴ ماه با اجرای هر دهیاری یک طرح ۶۵۰ طرح به تهران ارسال شد و تا کنون ۵۰ طرح مصوب شده است که قبل از آن مجموع طرح ها در حوزه دهیاری ها از زمان تاسیس استان و حتی قبل تر از آن شاید مجموعا به ۲۰ یا ۳۰ طرح نرسد.

وی بیان کرد: امروز بیش از ۹۵ درصد روستاهای استان از نعمت گاز و بیش از ۹۸ درصد آنان از نعمت برق برخوردار هستند و حتی برخی از این روستاها به رغم محدودیت های قانونی اما این زیرساخت ها برای آنان ایجاد شد که رسانه ها باید این اقدامات و کارها را به درستی و دقیق انعکاس دهند.

در ادامه این نشست، مدیر دفتر امور روستایی استانداری نیز اظهار داشت: تا کنون برای اجرای هر دهیاری یک طرح ۶۵۸ طرح در استان آماده و ۶۵۰ طرح به مرکز ارسال شده است.

محمدرضا موفق افزود: هر دهیاری یک طرح در واقع تمرین سرمایه گذاری در روستاهای استان است که موجب ایجاد درآمد پایدار می شود.

وی خبر داد: ۱۹ تعاونی روستایی در سطح استان فعال شده است که طرح های بزرگ سرمایه گذاری حوزه روستایی را اجرایی می کنند.

موفق گفت: از محل اعتبارات طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری هشت هزار و ۲۳۷ شغل با هزینه کرد افزون ۳۹۵ میلیارد تومان ایجاد شده است

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز