معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان خبر داد:

نخستین گروه بیماران بهبود یافته آبادانی پلاسمای خون خود را اهدا کردند

۱۳۹۹/۰۴/۱۰ - ۱۵:۴۴:۲۸
کد خبر: ۱۰۲۲۶۸۶
نخستین گروه بیماران بهبود یافته آبادانی پلاسمای خون خود را اهدا کردند
معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان از آغاز اهدای پلاسمای نخستین گروه از بیماران بهبود یافته کرونای جنوب غرب خوزستان خبر داد.

آرش یلالی عصر امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا در آبادان ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: نخستین گروه آبادانی بهبود یافته از بیماری کووید-۱۹ با اعزام به سازمان انتقال خون اهواز پلاسمای خون خود را به بیماران مبتلا به این ویروس اهدا کردند.

او گفت: پس از اعلام فراخوان دانشکده علوم پزشکی آبادان در روزهای گذشته برای مشارکت بیماران در پویش اهدای پلاسما، در فاز نخست ۲۰ نفر از بیماران بهبود یافته از بیماری کرونا ساکن در شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان به شکرانه ی بازیابی سلامتی خود به صورت داوطلبانه در این برنامه مشارکت کردند که در چهار گروه پنج نفری به اهواز اعزام می شوند.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان در پایان با بیان اینکه از روزهای آغازین این فراخوان مقرر شده بود تا با همکاری سازمان انتقال خون استان طی روزهای آتی دستگاه استخراج پلاسما تحویل دانشکده علوم پزشکی آبادان شود تا داوطلبان این امر خداپسندانه بدون مراجعه به اهواز ضمن تسریع در این فرآیند، در آبادان پلاسمای خون خود را اهدا کنند، افزود: هم اکنون بخش عمده ای از مقدمات این امر برای انتقال تجهیزات مورد نیاز از سوی طرفین مهیا شده است و در روزهای آتی شاهد راه اندازی بخش پلاسما گیری در آبادان خواهیم شد.  

لازم به ذکر است که در حال حاضر بیمارانی که چهار هفته از بهبودی کامل آنان از ابتلا به بیماری کرونا گذشته باشد، می توانند با مراجعه حضوری به معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان یا تماس با شماره ۰۹۳۷۶۳۱۹۱۶۱ آمادگی خود را برای شرکت در این پویش اعلام نمایند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز