با حضور استاندار خوزستان انجام شد؛

فاز اول طرح آب رسانی بخش الوار گرمسیری به بهره برداری رسید

۱۳۹۹/۰۵/۰۹ - ۲۱:۵۷:۵۵
کد خبر: ۱۰۳۷۱۸۳
فاز  اول طرح آب رسانی بخش الوار گرمسیری به بهره برداری رسید
با حضور استاندار خوزستان طرح آب رسانی به بخش الوار گرمسیری اندیمشک و مخزن سه هزار متر مکعبی روستای امیر سیف به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار برنا از اندیمشک، عصر امروز ۹ مرداد ماه ۹۹ آیین افتتاح طرح آب رسانی به بخش الوار گرمسیری اندیمشک، با حضور غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، صادق حقیقی پور مدیرکل اداره آبفای خوزستان و دیگر مسوولین استانی برگزار شد.

در این طرح اجرای مخزن سه هزار متر مکعبی امیر سیف، پایتخت گلزار، تکمیل عملیات پایپینگ مخزن سه هزار متر مکعبی، اجرای ۴۰۰ متر خط لوله ۱۰ اینچ فلزی گالوانیزه در مجموع  به مبلغ ۶۰ میلیارد ریال صورت گرفته است.

مدیرکل اداره آبفای خوزستان در توضیح این پروژه اظهار کرد: در گذشته منطقه الوار دچار مشکل آب بوده و ما تلاش کردیم در طول سال ۹۹ مشکل شهرهای بیدروبه و حسینیه را حل کنیم.

او گفت: ما یک چاه جدید در منطقه دوکوهه حفر کردیم و تاسیسات زیر سطحی در بالا رود احداث شد و از محل مخزن بالا رود تا شهر حسینیه خط انتقال جداگانه احداث شده و تا کنون بیش از چهار کیلومتر آن انجام شده است.

مدیرکل آبفا استان خوزستان افزود:  هزینه ای که برای کل پروژه در نظر گرفته شده ۱۲ میلیارد است و طرح جامع ما برای رفع مشکل بی آبی الوار استفاده از مخزن سد بالارود است.

او در خصوص کیفیت آب الوار، بیان کرد: ای سی این آب حدود ۴۰۰ است و این در حالی است که ای سی سد دز حدود ۵۰۰ است و این آب کیفیت بالایی دارد.

در ادامه این آیین استاندار خوزستان ضمن عرض تبریک فرا رسیدن روز عرفه و عید غدیر و قربان به مردم اندیمشک، اظهار کرد: این پروژه عیدی ما به مردم این منطقه است.

او گفت: بهره برداری آب رسانی به ۴۵ روستای بخش الوار گرمسیری کاری نیکو در روز مبارک است و توفیقی است گران بها که نصیب ما شد.

غلامرضا شریعتی با اشاره به اینکه این طرح در مدت کوتاهی آماده شد، افزود: در این طرح خط برق، لوله گذاری و ایستگاه های پمپاژ و تاسیسات زیر سطحی در مدت کوتاهی احداث شد و البته این طرح به طور کامل تمام نشده و امیدواریم تا چند هفته آینده آن را به پایان برسانیم.

او در خصوص کیفیت آب تصریح کرد: کدورت آب هشت ان تی یو است و آبی با کیفیت است و حتی از آب های با کیفت و استاندارد جهانی هم جلوتر است.

استاندار خوزستان در پایان اضافه کرد: این کار با همدلی و وحدت به سرانجام رسیده است و در دو و یا سه هفته این طرح تکمیل شد و تلاش می کنیم دیگر فازهای این طرح تا چندین هفته دیگر به سرانجام برسد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز