از سوی فرمانداری ویژه آبادان؛

جزییات جدید دستورالعمل اجرایی ستاد مقابله با کرونای آبادان ابلاغ شد

۱۳۹۹/۱۰/۰۷ - ۱۳:۱۱:۲۹
کد خبر: ۱۱۱۰۴۱۸
جزییات جدید دستورالعمل اجرایی ستاد مقابله با کرونای آبادان ابلاغ شد
فرماندار ویژه آبادان دستور العمل اجرایی وضعیت زرد را به منظور اجرا و نظارت ستاد کرونای شهرستان ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، سید زین العابدین موسوی در این خصوص اظهار کرد: به شکر خدا و با همراهی تحسین برانگیز شهروندان وضعیت شهرستان از نارنجی به زرد تبدیل شده است. باید از تمام کسانی که با ما همکاری کردند قدردانی کنم. اما باید بدانیم که این حالت بسیار شکننده است و اگر در این خصوص غفلت صورت بگیرد، ممکن است ورق برگردد.

او با تشریح دستورالعمل اجرایی و در خصوص وضعیت ترددها، گفت: ورود خودروهای با پلاک شهرستان های نارنجی به آبادان کماکان ممنوع است و در صورت مشاهده، این خودروها اعمال قانون خواهند شد. همچنین ورود خودروهای شهرستان های زرد به شهرهای نارنجی ممنوع است. برای مثال خودروهای پلاک اهواز که وضعیت نارنجی دارد و خودروهای پلاک آبادان که وضعیت زرد دارد، نمی‌توانند تردد بین شهری داشته باشند، اما تردد بین مناطق زرد بلامانع است. همچنین منع تردد خودروها در سطح شهرستان از ساعت ۲۱ لغایت چهار صبح کماکان ادامه دارد.

رییس ستاد کرونای شهرستان آبادان در خصوص فعالیت اصناف نیز افزود: طبق دستورالعمل اجرایی شهرستان های زرد اصناف و مشاغل گروه‌های شغلی یک، دو و سه(به پیوست خبر) می‌توانند فعالیت کنند. اما در این خصوص استثناء هایی قایل شده‌ایم.

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان بیان کرد: فعالیت استخرهای سرپوشیده، سینما و تالارهای عروسی و نظایر آن باید با ۵۰ درصد ظرفیت و با مجوز و حضور ناظرین مرکز بهداشت صورت پذیرد. در این مراکز حتما باید تب سنجی و دستور العمل های ستاد مقابله با کرونا اجرا شود. در صورت مشاهده تخلف واحد صنفی متخلف اعمال قانون خواهد شد. حُسن اجرای این مورد و همچنین فعالیت اصناف گروه شغلی یک تا سه با کمیته اجرایی ستاد مقابله با کرونا می باشد که در اسرع وقت می‌بایست با تشکیل جلسه موارد را به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کند. مدارس، دانشگاه ها و مراکز آموزش فنی و حرفه ای کماکان باید با محور آموزش غیر حضوری فعالیت کنند.

موسوی همچنین  در خصوص حضور کارکنان دولت گفت: دو سوم کارکنان دولت باید در محل کار خود حاضر شوند و یک سوم فعالیت دورکاری داشته باشند.

 فرماندار ویژه آبادان در پایان بر لزوم اجرای صحیح دستور العمل اجرایی ویژه مناطق با وضعیت زرد تاکید کرد.

لازم به یادآوری است که گروه های شغلی یک، دو و سه به شرح ذیل هستند.

گروه شغلی ۱: مراکز ضروری هم جزو مشاغل شماره یک شامل مراکزی مانند درمانی، داروخانه‌ها، امداد و نجات، آتش‌نشانی‌ها، آمبولانس‌ها و مراکزی که سرویس‌های عمومی مثل آب، برق، تلفن و مواد غذایی را در اختیار افراد قرار می‌دهند، هستند همچنین مراکز توزیع مواد غذایی هم مثل سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای

گروه شغلی ۲: مراکز خرید، پاساژها، مال‌های فروش غیر مواد غذایی، مراکز شماره گذاری اتومبیل، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، مراکز متبرکه و زیارتگاه‌ها، مساجد و مصلی‌ها، مراکز تمرین و انجام مسابقه های ورزشی، مراکز فروش لوازم خانگی، قنادی و شیرینی فروشی ها، آب میوه و بستنی فروشی ها، آرایشگاه های مردانه، بازار فروش خودرو، فرش و موکت فروشی ها، خدمات چاپ دیجیتال، تزیینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی ها، اسباب بازی فروشی ها، عمده فروشی و خرده فروشی پوشاک، پارچه فروشی ها، پرده سراها، مراکز فروش مبلمان، کیف و کفش، مراکز فروش لوازم التحریر، خیاطی و خرازی، آتلیه و عکاسی ها، مشاوران املاک، فروشگاه های لوازم آرایشی و بهداشتی و مراکز فروش و عرضه خشکبار و آجیل.

گروه شغلی ۳: مدارس، دانشگاه ها، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی حرفه‌ای، زبان‌سراها، آموزشگاه ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر، موزه ها و باغ موزه ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی و کاهش فعالیت مترو و حمل و نقل عمومی درون شهری.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز