با حضور مسوولان کشوری و منطقه ایی؛

اولین واحد کامپوس مشترک کشور بین دانشگاه علوم پزشکی تهران و آبادان راه اندازی شد

۱۳۹۹/۱۰/۱۸ - ۱۷:۳۷:۵۲
کد خبر: ۱۱۱۷۰۸۵
اولین واحد کامپوس مشترک کشور بین دانشگاه علوم پزشکی تهران و آبادان راه اندازی شد
رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: برای اولین بار در کشور یک کمپوس یا پردیس مشترک بین دانشگاهی را با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران راه اندازی کردیم.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، شکر الله سلمان زاده امروز پنج شنبه هجدهم دی ماه جاری در جریان مراسم افتتاح نخستین مرکز کمپوس کشور فی مابین دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشکده علوم پزشکی آبادان که با حضور دکتر محمدحسین آیتی دبیر شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی کشور و دکتر وحید ضیایی معاون آموزشی پردیس بین المللی دانشگاه علوم پزشکی تهران، فرماندار، دو تن از نمایندگان مجلس و امام جمعه آبادان و مسوولان سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد، اظهار کرد: به لطف پروردگار و تلاش اعضای هیات علمی دانشکده با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران که از معتبرترین دانشگاه کشور است و تجربه بسیار طولانی در جذب دانشجوی بین الملل دارد، توانستیم برای اولین بار در کشور یک کمپوس یا پردیس مشترک بین دانشگاهی را با همکاری دو دانشگاه در آبادان راه اندازی کنیم.

او با بیان اینکه دانشجویان بین المللی از تمام دنیا می تواند در این پردیس دانشگاهی ثبت نام کنند، گفت: دانشجویان ثبت  نامی خارجی می توانند در این مرکز علمی از تجربه های دانشگاه تهران و موقعیت استثنایی و فوق العاده منطقه آزاد اروند و شهرستان آبادان  بهره مند شوند و هیچ محدودیت رشته وجود ندارد و تمام رشته هایی که در تهران تدریس می شود در این دانشگاه نیز تدریس خواهند شد.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه ثبت نام دانشجویان آغاز شده، افزود: تا کنون دانشجویانی از عراق و کویت برای تحصیل در این واحد دانشگاهی ثبت نام کرده اند که امیدواریم برای شروع کار حداقل با ۶۰ دانشجو از ترم بهمن ماه سال جاری آموزش ها را با توجه به شرایط خاص کرونا به صورت مجازی آغاز کنیم تا بعد از ریشه کن شدن کرونا ویروس بقیه آموزش ها به صورت حضوری ادامه یابد.

سلمان زاده بیان کرد: شرایط ثبت نام دانشجویان همچون شرایط ثبت نام در دانشگاه علوم پزشکی تهران در نظر گرفته شده و دانشجویان خارجی ثبت نامی باید معدل بالای ۱۷ داشته باشند.

امیدوارم که سازمان منطقه آزاد اروند همکاری کند و ساختمان‌هایی را در اختیار ما قرار دهد که بتوانیم دانشگاه را توسعه دهیم و رشته های بیشتری را به دانشجویان ارایه دهیم.

لازم به ذکر است که واحد کامپوس مرکز مراجعه دانشجویان خارجی است که قصد ادامه تحصیل در مراکز آموزش عالی ایران را دارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز