استاندار خوزستان بیان کرد:

جلوگیری از وقوع پیک چهارم کرونا در خوزستان با اجرای طرح شهید سلیمانی/بررسی موضوع شیوع هپاتیت در استان

۱۳۹۹/۱۱/۰۱ - ۱۹:۳۷:۳۲
کد خبر: ۱۱۲۳۸۳۹
جلوگیری از وقوع پیک چهارم کرونا در خوزستان با اجرای طرح شهید سلیمانی/بررسی موضوع شیوع هپاتیت در استان
استاندار خوزستان گفت: مورد مستندی در رابطه با شیوع هپاتیت در استان نداریم و موارد اسهالی رویت شده در استان پس از بررسی های لازم به مردم استان اعلام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، غلامرضا شریعتی با بیان اینکه امروز دو جلسه با محوریت مبحث سلامت برگزار شد، اظهار کرد: در شورای سلامت استان مسایل مربوط به حوزه سلامت اعم از بیماری های غیر واگیر، مرگ و میر های زود رس و شهرهایی که دارای بیشترین متوسط مرگ و میر های زودرس ناشی از بیماری های قلبی - عروقی، دیابت و مقوله تصادف ها را داشتند، مورد بررسی قرار دادیم و بنا شد تا با بررسی کامل و متناسب با شرایط روز، این مباحث تحت کنترل قرار گیرند.

او گفت: در موضوع خودکشی که به عنوان یک آسیب اجتماعی شناخته می شود و می تواند در حوزه سلامت قرار گیرد، مقرر شد روند رو به کاهشی که در سال های اخیر با بررسی نظرهای متخصصان و کارشناسان اخذ شد را ادامه دهیم و در صورت نیاز و با توجه به شرایط جدید جامعه، مداخله بیشتری در این زمینه داشته باشیم.

استاندار خوزستان با اشاره به موضوع آب و فاضلاب روستایی و مشکل هایی که روستاهای شهرستان شوش در این زمینه دارند، افزود: مقرر شد که تا پایان سال روستاهای شهرستان شوش از جمله مسیر"خلیفه حیدر" که جزو دغدغه اصلی محسوب می شود با تصمیم هایی که در این زمینه گرفته شد به سامان برسد.

نماینده عالی دولت در خوزستان بیان کرد: مرکز بهداشت استان هم موظف شد تا با ارایه آمار دقیق تر و شرح مطلوبیت ها به اخذ تصمیم های بهتر و درست کمک کند.

رییس شورای سلامت استان با بیان اینکه در جلسه دوم که با حضور دکتر محمدصادقی رییس بسیج جامعه پزشکی کشور در استانداری خوزستان برگزار شد، طرح شهید سلیمانی مورد بررسی قرار گرفت، اضافه کرد: در طرح شهید سلیمانی بسیج جامعه پزشکی فعالیت خوبی از خود نشان داد که با کمک بسیج استان، سپاه حضرت ولی عصر(عج)، نیروی انتظامی، هلال احمر و سایر دستگاه های استان توانستیم با کنترل بیماری از وقوع پیک چهارم در استان جلوگیری کنیم.

او افزود: روند کاهش شیوع بیماری در استان پیش از اجرای طرح شهید سلیمانی به دلیل اقدام های صورت گرفته آغاز شده بود و با اجرای این طرح شاهد افزایش سرعت کاهش شیوع بیماری در خوزستان بودیم و از این رو تعداد بستری ها و فوتی های مبتلایان به بیماری کرونا به سرعت کاهش پیدا کرد و توانستیم روزهای بدون فوتی به دلیل ابتلا به بیماری کرونا را در استان داشته باشیم.

شریعتی با بیان اینکه به دلیل آبی شدن وضعیت استان و رفع محدودیت فعالیت برخی مشاغل، در هفته اخیر شاهد افزایش بسیار کم ابتلا به کرونا در استان بودیم، اضافه کرد: کاهش دمای هوا در استان که موجب به وجود آمدن فضاهای بسته و بدون تهویه مناسب هوا می شود، می تواند مردم را در معرض ابتلا به بیماری کرونا قرار دهد.

استاندار خوزستان تاکید کرد: به همین دلیل از مردم استان تقاضا دارم تا با رعایت بیشتر نکات بهداشتی و چشم پوشی از انجام فعالیت های غیر ضروری و همچنین توجه به دستور العمل های ستاد کرونا و ایجاد تهویه مناسب، چه در محل کار و چه در منازل، از خود و اطرافیان خود مراقبت کنند.

نماینده عالی دولت در استان همچنین در خصوص شایعاتی که در فضای مجازی در رابطه با شیوع بیماری هپاتیت منتشر شده تصریح کرد: هنوز مورد مستندی در رابطه با شیوع هپاتیت در استان نداریم، گزارشی مبنی بر چهار مورد ابتلا به بیماری اسهال در شهرستان کارون و ۱۶ مورد دیگر در صیدون باغملک مشاهده شد که دستور بررسی های لازم به مرکز بهداشت و آب و فاضلاب استان داده شده است.

استاندار خوزستان در پایان همچنین با اشاره به صحبت رییس مرکز بهداشت استان موردی مبنی بر تشخیص ابتلا به هپاتیت در استان نداشته ایم، تصریح کرد: شرایط در حال بررسی و ارزیابی است و در حال حاضر طبق پیگیری های انجام شده مشخص شد که بروز موارد اسهال گزارش شده به دلیل ورود دو الی سه نفر به استان به منظور دیدار با خویشاوندان بوده و نوع این بیماری پس از بررسی های لازم به مردم استان اعلام خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز