وزیر بهداشت طی نامه ای به وزیر کشور تاکید کرد:

نامه مهم وزیر بهداشت به وزیر کشور در خصوص مرزهای خوزستان با کشور عراق

۱۳۹۹/۱۱/۲۹ - ۱۵:۲۲:۳۸
کد خبر: ۱۱۳۸۹۹۲
نامه مهم وزیر بهداشت به وزیر کشور در خصوص مرزهای خوزستان با کشور عراق
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی نامه ای خطاب به وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا، خواستار مسدود شدن همه مرزهای ورودی و خروجی استان خوزستان به کشور همسایه عراق تا اطلاع ثانوی شد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی نامه ای خطاب به عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا خواستار مسدود شدن همه مرزهای ورودی و خروجی استان خوزستان به کشور همسایه عراق تا اطلاع ثانوی به دلیل شیوع نوع جهش یافته کرونا ویروس در استان شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این نامه‌ نوشت:‌ باتوجه به بروز و شیوع نوع موتاسیون یافته ویروس COVID-۱۹ در استان خوزستان و افزایش سریع موارد، ضروریست دستور فرمایید به نحو مقتضی کلیه مرزهای ورودی و خروجی استان به کشور همسایه عراق تا اطلاع ثانوی مسدود شود.

در همین راستا فرهاد ابول نژادیان فرمانده عملیات مقابله با کرونا در خوزستان نیز امروز(چهارشنبه) خواستار اعلام وضعیت اضطراری کرونا در این خوزستان شد و اظهار کرد: اقدام فوری و جدی برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در خوزستان ضروری است. مردم و مسوولان در همه دستگاه ها هوشیار باشند تاب‌آوری نظام درمان، بی نهایت نخواهد بود. تمامی اجزا و پرسنل نظام سلامت در استان جانشان را کف دست گذاشته اند و رو در روی ویروسی قدرت یافته، در راه دفاع از سلامت مردمشان مشق فداکاری و ایثار می کنند و تا لحظه آخر حافظ نفس های مردمشان خواهند بود اما باید بدانیم در مصافی نا برابر که عده ای با سهل انگاری و عدم اهتمام به رعایت اصول بهداشتی، کفه ی ترازوی آن را به نفع دشمنی بی رحم سنگین می کنند الزاما نتیجه ای دلخواه رقم نخواهد خورد.

 همچنین شکر الله سلمان زاده رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان با تایید شناسایی موارد ابتلا به کرونای جهش یافه انگلیسی در محدوده شهرستان های آبادان، خرمشهر و شادگان، از سخت تر شدن شرایط و احتمال وقوع فاجعه انسانی ناشی از این بیماری خبر داد و اظهار کرد: در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی شهروندان و ادامه این روند، حتی تمام بیمارستان‌های منطقه نیز پاسخگوی بستری بیماران نخواهند شد.

لازم به ذکر است که در حال حاضر ۱۰ شهرستان استان خوزستان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و روند شیوع همچنان صعودی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز