مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان خبر داد:

رکورد شکنی فولاد اکسین خوزستان پس از ۱۰ سال/بازگشت اکسین به تست عملکردی سبد تولید

۱۴۰۰/۰۱/۱۷ - ۱۷:۲۵:۳۷
کد خبر: ۱۱۶۱۰۶۶
رکورد شکنی فولاد اکسین خوزستان پس از ۱۰ سال/بازگشت اکسین به تست عملکردی سبد تولید
مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: برای نخستین مرتبه با تولید ۷۳۵ هزار تن ورق فولادی عریض، شرکت فولاد اکسین خوزستان به بالا ترین میزان تولید در ده ساله گذشته رسید.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، امین ابراهیمی با اشاره به جهش تولید صورت گرفته در این شرکت طی سال ۹۹ اظهار کرد: با تلاش کارکنان برای نخستین مرتبه با تولید ۷۳۵ هزار تن ورق فولادی عریض، شرکت فولاد اکسین خوزستان به بالا ترین میزان تولید در ده ساله گذشته رسید.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان با اشاره به اینکه در اسفند ماه ۹۹ برای نخستین مرتبه شرکت به سبد تولید عملکردی خود(performance Test) دست یافت، افزود: این اتفاق یکی از مهمترین دستاوردهای شرکت فولاد اکسین است که باعث شد کشور ما از واردات فولادهای خاص مورد نیاز صنعت نفت و گاز بی نیاز شود.

لازم به ذکر است که شرکت فولاد خوزستان به منظور تولید ورق های فولادی آلیاژی و نفتی طراحی شده است و مطابق طراحی شرکت دانیلی ایتالیا(صاحب تکنولوژی) این شرکت باید ۹۰ درصد تولید خود را به ورق های با ارزش افزوده بالا(آلیاژی و نفتی) و ۱۰ درصد آن را به ورق های ساختمانی اختصاص دهد که متاسفانه در دهه نخست فعالیت این شرکت هیچ گاه نتوانست به سبد تولید طراحی شده دست پیدا کند و عمدتا این ترکیب برعکس بوده است.

در همین راستا و با ترکیب مدیریت جوان و با تجریه، در اسفند ماه ۱۳۹۹ شرکت فولاد اکسین برای نخستین مرتبه توانست ۹۰ درصد از تولید خود را به محصولات با ارزش افزوده اختصاص دهد و به تست عملکردی سبد تولید خود دست یابد.

شرکت فولاد خوزستان برای نخستین مرتبه با عقد قراردادی توانست تمامیه ورق های عریض ضد اسید مورد نیاز را(تا پیش از این از خارج کشور تامین می شد) با اتکا به نیروهای بومی برای خط لوله ملی و استراتژیک گوره به جاسک، طبق زمان بندی مشخص شده، تامین کند و کشور را از این پس از واردات این ورق ها بی نیاز کند.

 

نظر شما
پرونده ویژه