در راستای قطع زنجیره شیوع بیماری؛

اجرای مصوبات مقابله با کرونا ویروس باید با قاطعیت انجام شود

۱۳۹۸/۱۲/۲۹ - ۱۱:۰۱:۲۵
کد خبر: ۹۷۹۷۱۹
اجرای مصوبات مقابله با کرونا ویروس باید با قاطعیت انجام شود
عدم اجرای مصوبات ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا ویروس در برخی از شهرهای خوزستان زنگ خطر جدی را برای استان به صدا در آورده و موجب افزایش آمار مبتلایان به این بیماری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، با شیوع بیماری کرونا در کشور بر رعایت نکات بهداشتی و کاهش ترددهای غیر ضروری در سطح شهرها تاکید شد تا از گسترش این ویروس در کشور جلوگیری شود.

بر همین اساس در استان‌های مختلف کشور مسوولین در تکاپوی مقابله با این ویروس اقدام به ایجاد مقرراتی نموده اند و با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی توسط مردم و درخواست برای عدم ترددهای غیرضروری در شهرها به مقابله با شیوع کرونا ویروس پرداختند.

استان‌هایی مانند قم، تهران، گیلان، مازندران، کرمانشاه، اصفهان و چندین استان دیگر به صورت رسمی ورودی های خود را بر روی مسافران بسته و خواستار عدم مسافرت به این استان ها شدند در شهرهای مشهد و قم حرم امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) بسته شده و دیگر اماکن مذهبی در شهرهای مختلف پذیرای زوار نخواهند بود.

در خوزستان با تصمیم ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا ویروس استان و اقدامات برخی فرمانداران تا کنون شاهد تصویب مصوباتی برای جلوگیری از شیوع این ویروس بوده‌ایم، مصوباتی که گه گاه دستخوش تغییر شده و یا توسط مردم و مسوولین برخی شهرستان ها به صورت جدی اجرا نمی شود.

این در حالی است که استاندار خوزستان بارها تاکید داشته که فرمانداران و دیگر مسوولین با جدیدت به دنبال اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا باشند تا این بحران هر چه سریع تر خاتمه یابد.

 به عنوان مثال در اندیمشک که یکی از اصلی ترین مبادی ورودی به خوزستان است پس از دو روز مسدود نمودن محور خوزستان به ایلام این مسیر بازگشایی شده و همچنان تردد در آن صورت می پذیرد.

در همین راستا ورودی خوزستان از سمت اندیمشک نیز باز بوده و تنها ورودی مرکز شهر اندیمشک مسدود شده و مسافرین به راحتی می توانند پس از غربالگری و پایش در پلیس راه اندیمشک وارد خوزستان شوند.

با این حال استاندار خوزستان از مسوولین خواسته که حتی مبادی ورودی و خروجی درون استانی کنترل شده و تردد به حداقل برسد.

 افزایش آمار مبتلایان در استان خوزستان خصوصا اندیمشک نشان‌دهنده عدم توجه و اجرای قاطع مصوبات ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا ویروس استان است. از جمله مواردی که مورد بی توجه ایی قرار گرفته شامل تعطیلی مراکز خرید و بوستان ها سطح شهر، آرامستان ها است.

در شهرستان اندیمشک مراکز تجاری و صنوف همچنان به فعالیت خود ادامه داده و جز برخی از واحد های صنفی مانند پیرایشگاه ها که به صورت موقت برای چند روز تعطیل و مجدد فعالیت خود را از سر گرفته اند هیچ  صنفی تا کنون حاضر به تعطیلی نشده است.

این در حالی است که غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در ستاد مبارزه با کرونا خوزستان شهرستان های اندیمشک، اهواز، دزفول، شوشتر و آبادان را شهرستان های دارای وضعیت قرمز برشمرده و با تاکید فراوان مجددا از مسوولین در خواست کرد که به هر نحوی شده سلامت مردم باید حفظ شود و تمامی صنوف به غیر از اصنافی که با معیشت مردم سرو کار دارند باید تعطیل شوند.

 عدم اجرای صحیح و به موقع دستورات و تصمیمات استاندار و مصوبات شورای تامین و ستاد مبارزه و پیشگیری از کرونا ویروس استان، موجب افزایش روز افزون آمار مبتلایان در اندیمشک خواهد شد و با توجه به قرارگیری اندیمشک در ورودی استان خوزستان رعایت نکات بهداشتی و عدم حضور مردم در مراکزی با ازدحام بالا ضروری بوده، چرا که افزایش آمار مبتلایان در اندیمشک قطعا درصد ابتلا در دیگر شهرهای استان را افزایش خواهد داد و این یک زنگ خطر جدی برای خوزستان است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز