معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشکده علوم پزشکی آبادان خبر داد:

آغاز به کار نقاهتگاه بیماران کرونایی جنوب غرب خوزستان با ۲۰ تخت

۱۳۹۹/۰۱/۰۶ - ۱۶:۴۷:۵۸
کد خبر: ۹۸۱۲۰۱
آغاز به کار نقاهتگاه بیماران کرونایی جنوب غرب خوزستان با ۲۰ تخت
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشکده علوم پزشکی آبادان از اختصاص بخشی از اردوگاه شهیده مریم فرهانیان آبادان به عنوان نقاهتگاه بیماران کرونایی جنوب غرب خوزستان خبر داد.

فرشید بهشتی امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا در آبادان با اعلام این خبر اظهار کرد: پس از عدم همکاری و تمکین به مصوبه شورای تامین و ستاد مبارزه با کرونا ویروس اروند از سوی مراکز در نظر گرفته شده برای در اختیار قرار دادن مکان نقاهتگاه بیماران بهبود یافته کرونایی جنوب غرب خوزستان، این دانشکده بدون فوت وقت و با در نظر گرفتن شرایط حساس بیماران بهبود یافته و نیاز به مراقبت در این دوران، چهارم فروردین ماه جاری اقدام به بر پایی یک نقاهتگاه صحرایی در محوطه بیمارستان آیت الله طالقانی آبادان(بیمارستان پذیرش بیماران کرونایی) نمود.

او با بیان اینکه خوشبختانه پس از پیگیری های منطقه ایی، ملی و رسانه ایی شب گذشته بخشی از اردوگاه شهیده مریم فرهانیان آبادان(اردوگاه میثاق با شهدا) به عنوان نقاهتگاه بیماران کرونایی شهرستان های آبادان، خرمشهر و شادگان در نظر گرفته شد، گفت: این مکان به دلیل دارا بودن زیرساخت های لازم تعیین و در اختیار این دانشکده قرار داده شد که پس از انجام تغییرات جزیی، طی یکی دو روز آینده انتقال و مراقبت از بیماران در این مکان آغاز می شود.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه دوران نقاهت بیماران به بروز علایم بهبودی آنها بستگی دارد که معمولا بین دو تا سه هفته در نظر گرفته می شود، افزود: نگهداری از بیماران در دوران نقاهت در نقاهتگاه های رسمی به دو دلیل حایز اهمیت است. اول اینکه وضعیت این بیماران همچنان تا بهبود کامل زیر نظر مستقیم کادر درمان متخصص به صورت تمام وقت پیگیری می شود، دوم اینکه ابتلای خانواده ها و عیادت کنندگان از بیمار نیز به دلیل عدم همنشینی و مجاورت اتفاق نمی افتد.

بهشتی با اشاره به اختصاص ۲۰ تخت در مرحله اول راه اندازی نقاهتگاه این دانشکده، بیان کرد: در خصوص افزایش تخت نیز مشکلی نداریم و چنانچه تعداد بیماران درخواست کنند بیشتر باشد، امکان افزایش تخت نیز میسر است.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشکده علوم پزشکی آبادان در پایان با بیان اینکه نگهداری از بیماران در نقاهتگاه در ادامه درمان اولیه رایگان می باشد، اضافه کرد: امیدواریم با روند درمانی و مراقبت های شبانه روزی کادر درمان در این محدوده و همکاری مردم و مسوولین به زودی شاهد ریشه کن شدن این بیماری در منطقه باشیم.

لازم به ذکر است که این اردوگاه متعلق به سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج می باشد که دارای زیرساخت های لازمه از جمله آشپزخانه صنعتی و خدمات رفاهی است و در طول سال پذیرای کاروان های راهیان نور، کاروان های ورزشی و فرهنگی نیز است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز