در گفتگو با العالم مطرح شد؛

سفر لودریان به لبنان؛ آیا فرانسه آمریکا را دور می زند؟

۱۳۹۹/۰۵/۰۳ - ۱۰:۵۹:۳۸
کد خبر: ۱۰۳۳۷۷۱
عدنان منصور، وزیر خارجه اسبق لبنان گفت که سفر جان اف لودریان، وزیر خارجه فرانسه به لبنان، یک حرکت نمایشی و فرمالیته است و فرانسه نمی تواند خود را از فشار آمریکا خلاص کند.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ عدنان منصور در گفتگوی اختصاصی با شبکه خبری العالم برنامه (مع الحدث) گفت که فرانسه و اتحادیه اروپا نمی توانند از دایره نفوذ و فشار آمریکا خارج کنند بلکه همه سیاست هایشان انعکاس سیاست های آمریکاست.

وی به فشارهای آمریکا بر لبنان و محاصره این کشور اشاره کرد و گفت که در این بین قانون سزار هم مزید بر علت شده است؛ این قانون فقط دامن سوریه را نگرفته است بلکه گریبان هر کشوری که قصد همکاری و ارتباط با دمشق را داشته باشد، می گیرد و در این بین لبنان، به عنوان همسایه سوریه بیشترین زیان را از ناحیه این قانون متحمل خواهد شد.

این وزیر سابق لبنانی تصریح کرد که اگر کشوری بخواهد از کشور دیگر حمایت کند، می تواند این کار را با ابزارهای مختلف انجام دهد؛ در مورد لبنان، فرانسه می تواند برای رفع محاصره این کشور و فراهم کردن مجالی برای عدم پایبندی کامل آن به قانون قیصر، با آمریکا و دیگر کشورهای روپایی رایزنی کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز