ایمنی در برابر کرونا چند ماه دوام دارد؟

۱۳۹۹/۰۹/۱۰ - ۰۷:۴۰:۰۹
کد خبر: ۱۰۹۵۸۲۳
ایمنی در برابر کرونا چند ماه دوام دارد؟
بنا بر یافته‌های جدید، ابتلا به ویروس کرونا ۶ تا ۸ ماه بدن را در برابر آن پس از بهبودی مصون نگاه می‌دارد.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا به نقل از وب‌سایت ساینس الرت، دانشمندان حالا پاسخ واضح و روشنی برای این پرسش اساسی دارند: ایمنی در برابر ویروس کرونا چه مدت دوام دارد؟

بر اساس یک پژوهش جدید، افرادی که ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را پشت سر می‌گذارند، دست‌کم ۸ ماه در برابر ابتلای مجدد به آن مصونیت پیدا می‌کنند. همچنین این مصونیت علاوه بر تقویت پادتن‌ها، تقویت سلول‌های سفید خون موسوم به سلول‌های بی و تی را شامل می‌شود. ترکیبی از این عوامل سبب می‌شود بدن بتواند در صورت مواجهه مجدد با ویروس کرونا به آن حمله کند.

این پژوهش بر روی ۱۸۵ فرد بهبودیافته از بیماری کووید-۱۹ و به وسیله محققان در «مؤسسه ایمنی‌شناسی لا پویا» در کالیفرنیا انجام شده است.

بر این اساس، پادتن‌ها و سلول‌های تی، یک تا دو هفته پس از ابتلا به کووید-۱۹ فعال می‌شوند و به بدن برای مقابله با ویروس کرونا کمک می‌کنند. این عناصر همچنین ۶ تا ۸ ماه پس از ابتلای فرد، در بدن بیمار فعال می‌مانند تا مانع از ابتلای مجدد شوند.

به گفته دانشمندان، کاهش سطح پادتن‌ها یا آنتی‌بادی‌ها پس از گذشت ۶ ماه از ابتلا به کووید-۱۹ امری طبیعی است و صرفاً مختص کرونا نیست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز