نتانیاهو بعد از ۱۲ سال ضربه فنی شد

۱۴۰۰/۰۳/۱۳ - ۰۷:۵۹:۴۸
کد خبر: ۱۱۸۸۰۹۹
نتانیاهو بعد از ۱۲ سال ضربه فنی شد
منابع صهیونیستی از کسب موافقت اکثریت نمایندگان کنست توسط یائیر لاپید، رهبر حزب یش عتید برای تشکیل دولت ائتلافی و حذف بنیامین نتانیاهو از قدرت خبر داد.

به گزارش روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از برخی رسانه‌های صهیونیستی، یئیر لاپید رئیس حزب یش عتید موافقت خود را با پیوستن لیست مشترک عربی به ائتلاف تشکیل کابینه در رژیم صهیونیستی، اعلام کرد.

براین اساس در پی این امر، وی موافقت‌های لازم را بمنظور تشکیل کابینه به دست آورده و قرار است تا لیست کابینه را به رئیس رژیم صهیونیستی ارائه دهد.

منابع صهیونیستی اعلام کرده اند که با تشکیل چنین کابینه ای، کار بنیامین نتانیاهو پس از ۱۲ سال حضور سمت نخست وزیری رژیم صهیونیستی به پایان خواهد رسید.

این توافق جدید به امضا احزاب تشکیل دهنده ائتلاف رسیده است و براساس نخست وزیری دوره‌ای لاپید، نفتالی بنت جانشین بنیامین نتانیاهو می‌شود.

الجزیره نیز به نقل از دفتر رئیس اسرائیل اعلام کرده است که، نفتالی بنت و یائیر لاپید به نوبت سمت نخست وزیری اسرائیل را برعهده خواهند گرفت.

حزب عرب کنست صهیونیست‌ها نیز موافقت خود را برای حذف نتانیاهو از قدرت اعلام کرد.

منصور عباس رهبر حزب فهرست یکپارچه عربی از احزاب عرب در کنست رژیم صهیونیستی نیز توافقی را بمنظور شرکت در ائتلاف مخالف بنیامین نتانیاهو و حذف وی از قدرت را امضا کرد.

این موافقت در جهت پیوستن به کابینه ضد نتانیاهو ساعاتی پس از آن روی می‌دهد که روزنامه تایمز اسرائیل مدعی شده بود، حزب «یش عتید» به ریاست یائیر لاپید درخواست فهرست مشترک عربی برای پیوستن به ائتلاف تشکیل کابینه را رد کرده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز