مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان:

شمار طرح هادی اجرا شده در روستاهای استان زنجان ؛۴۰۰ روستا است

۱۳۹۹/۰۵/۱۱ - ۱۸:۴۴:۳۳
کد خبر: ۱۰۳۷۸۹۴
شمار طرح هادی اجرا شده در روستاهای استان زنجان ؛۴۰۰ روستا است
رضا خواجه‌ای در گفت و گو با خبرنگاران، شمار طرح هادی اجرا شده در روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان را ۴۰۰ روستا عنوان کرد و افزود: هم اکنون ۸۳ پروژه طرح هادی در روستاهای استان در راستای فراهم سازی زمینه توسعه و عمران نقاط روستایی، در دست انجام است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: قیر یارانه‌ای به ارزش ۶۸ میلیارد ریال برای آسفالت معابر ۲۵ روستا در سطح استان طی سال جاری اختصاص یافته است.

 رضا خواجه‌ای در گفت و گو با خبرنگاران، شمار طرح هادی اجرا شده در روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان را ۴۰۰ روستا عنوان کرد و افزود: هم اکنون ۸۳ پروژه طرح هادی در روستاهای استان در راستای فراهم سازی زمینه توسعه و عمران نقاط روستایی، در دست انجام است.

وی اضافه کرد: میانگین اجرای طرح هادی روستایی در استان زنجان ۵۶.۳ درصد و در سطح کشور ۴۶.۲ درصد است که در این زمینه زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

این مسؤول، با اشاره به تامین منابع مالی طرح هادی نیز گفت: منابع مالی اجرای طرح‌های هادی از بودجه‌های تملک دارایی و همچنین بودجه سالیانه دهیاری‌ها تامین می‌شود.

وی اظهار داشت: باید با انجام برنامه ریزی های مناسب در جهت توسعه روستاها، فضای زندگی شایسته ای برای ساکنان روستاها فراهم کرد تا از این طریق روستاییان نیز فرصت زندگی و رشد و توسعه را داشته باشند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان  ادامه داد: ساماندهی و اصلاح وضعیت موجود، میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف در روستا سه محور اصلی در طرح هادی روستاها به شمار می روند.

وی اضافه کرد: اهمیت و ضرورت تهیه و اجرای طرح هادی این است که روستاهای دارای طرح هادی از شرایط ویژه ای در عمران و آبادی از قبیل خدمات زیربنایی، اجرای طرح های عمرانی و تخصیص منابع مالی نسبت به روستاهای فاقد طرح هادی هستند.

 

 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز