در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان:

استاندار زنجان: اختصاص آب به واحدهای صنعتی در شهرستان ها بر اساس استعداد مناطق باشد

۱۳۹۹/۰۵/۲۹ - ۱۲:۰۰:۴۰
کد خبر: ۱۰۴۶۳۸۴
استاندار زنجان: اختصاص آب به واحدهای صنعتی در شهرستان ها بر اساس استعداد مناطق باشد
استاندار زنجان گفت: استعداد و ظرفیت شهرستان طارم در بخش کشاورزیست و باید بر اساس این قابلیت، آب برای فعالیت های کشاورزی اختصاص یابد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ فتح الله حقیقی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان گفت: یکی از برنامه های مهم استان برای مدیریت مصرف آب در صنایع، نصب کنتورهای هوشمند است که از سال گذشته تا به امروز 400 دستگاه کنتور هوشمند در چاه های صنعتی نصب شده و در مجموع تاکنون 2476 کنتور هوشمند بر روی چاه های صنعتی استان نصب شده است.

مقام عالی استان ضرورت مسدود کردن چاه های غیرمجاز را یادآور شد و افزود: سال گذشته 680 حلقه و امسال تا کنون 52 حلقه چاه غیرمجاز مسدود شده است که منجر به ذخیره وصرفه جویی در مصرف حدود 15 میلیون مترمکعب آب شد.

بنا بر اعلام آب منطقه ای تا به امروز 3849 حلقه چاه غیرمجاز مسدود شده است.

استاندار زنجان در ادامه 37مین جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان نیز به تصرفات حریم و بستر رودخانه ها اشاره و تاکید کرد: 6 هزار هکتار از اراضی موجود در حواشی رودخانه ها تصرف شده که این امر به نوعی دخالت در طبیعت است و درصورت جاری شدن سیل تخریب فراوان و جبران ناپذیری  به همراه خواهد داشت و از این پس باید نظارت ها بر تصرفات و تجاوز به حریم رودخانه ها جدی تر صورت گیرد و طبق قانون نیز با متخلفین و متجاوزان به این حریم برخورد شود.

سال گذشته 87 هکتار از اراضی در حریم رودخانه های استان که تصرف شده بودند آزادسازی شدند.

در این جلسه به اختصاص آب برای فعالیت های صنعتی بخش کشاورزی در شهرستان طارم نیز اشاره شد که استاندار زنجان در این زمینه اظهار کرد: شهرستان طارم مستعد به انجام فعالیت های کشاورزیست و باید طی هماهنگی با وزیر نیرو شفاف سازی شود که دستورالعمل های اختصاص آب به صنایع بر اساس استعداد سرزمینی شهرستان ها و نوع صنایع کاربردی در مناطق اختصاص یابد و شهرستان طارم هم از این قاعده مستثنی نیست و باید آب شهرک های صنعتی و مجتمع های کشاورزی واقع در شهرستان طارم به این نحو اختصاص یابد.

وی خاطرنشان کرد: حتما این موضوع با وزیر نیرو مطرح خواهم کرد تا این حق فعالان حوزه کشاورزی در شهرستان طارم محقق شود.

استاندار زنجان همچنین از نحوه برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه ها ابراز نارضایتی کرد و از اداره کل بازرسی استانداری، آب منطقه ای و سازمان صمت خواست بررسی های لازم را انجام دهند تا میزان برداشت آب براساس مجوزها باشد و در مدت یکماه این موضوع را با مجوزها تطبیق دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز