با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و خانواده‌های شهدا، معرفی شهدا به نسل جوان، احیای روضه‌های خانگی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در ایام خانواده‌های شهدا، در مقابل منازل شهدا و حسینیه شهیدان اجرا می شود.؛

​کوچه به کوچه با منازل شهدا و عزاداری عاشقان امام حسین(ع)

۱۳۹۹/۰۶/۰۲ - ۱۵:۰۷:۲۱
کد خبر: ۱۰۴۸۳۲۳
​کوچه به کوچه با منازل شهدا و عزاداری عاشقان امام حسین(ع)
همزمان با دهه اول محرم برنامه "کوچه به کوچه با منازل شهدا" در حسینیه شهدای زنجانی با هدف ترویج روضه‌خوانی خانگی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ با توجه به وضعیت فعلی و انتشار ویروس کرونا، امکان برگزاری برنامه‌های ماه محرم در داخل منازل و فضای مسقف وجود ندارد و روضه‌خوانی در درب منازل شهدا برگزار می‌شود.
این برنامه با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و خانواده‌های شهدا، معرفی شهدا به نسل جوان، احیای روضه‌های خانگی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در ایام دهه اول ماه محرم در مقابل منازل شهدا و حسینیه شهیدان اجرا می شود.
برنامه "کوچه به کوچه با منازل شهدا" تا کنون در درب منزل حسینیه شهیدان رحیم رحیمی، رحیم جوادی، عباس منتخبی و حمید احدی با مداحی حاج مهدی رسولی فرزند شهید جواد رسولی برگزار و غبار از خاطره‌ها زدوده و منازل شهدا را به جوانان بازشناسایی کرده، تا بگوید یاد شهدا هرگز از اذهان مردم قدرشناس ایران اسلامی در پس مشکلات و گرفتاری‌ها پاک نخواهد شد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان در این خصوص بیان داشت: این برنامه به منظور قدردانی از خانواده‌های شهدا برگزار می‌شود که چنین نسلی را برای احیای اسلام، نظام و انقلاب تربیت کرده که جان خود را فدا می‌کنند.
حجت الاسلام ناصر با بیان اینکه مجموعه امور ایثارگران هیئت ثار الله زنجان بدون نگاه اداری برای این کار ارزشمند اقدام کرده است، افزود: هیئات مذهبی و مجموعه‌های ارزشی استان برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه گام بر می‌دارند که باید قدر دان آنها بود.
گفتنی است این مراسم هر روز از ساعت 18 در مقابل منازل حسینیه شهدای زنجانی با مدیحه سرایی حاج مهدی رسولی اجرا می شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز