معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان؛

برخورد قانونی با افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند

۱۳۹۹/۰۸/۰۷ - ۰۸:۱۲:۳۷
کد خبر: ۱۰۷۹۱۴۹
برخورد قانونی با افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند
دکتر خدابخش مرادی‌نافچی در قسمت ۱۱۳ برنامه عافیت مستقر در مرکز همایش‌های بین‌المللی روزبه دانشگاه علوم پزشکی زنجان، اظهار داشت: رمز و راز سلامتی مردم یک اصل است، و آن، خودمراقبتی است .

 به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ دکتر خدابخش مرادی‌نافچی در برنامه عافیت اظهار داشت: اگر هر فرد روزی هزار تومان هزینه کند برای سلامت خود، و مردم را هم دعوت به رعایت کند، قطعا از هزینه‌های بیشتر اقتصادی بر خود، خانواده و جامعه جلوگیری کرده است و طبیعتاً اگر رعایت نشود، مسئولین ذیربط، برخوردهای قانونی لازم را انجام خواهند داد .

دکتر خدابخش مرادی‌نافچی در قسمت ۱۱۳ برنامه عافیت مستقر در مرکز همایش‌های بین‌المللی روزبه دانشگاه علوم پزشکی زنجان، اظهار داشت: رمز و راز سلامتی مردم یک اصل است، و آن، خودمراقبتی است .

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینکه مصداق‌های حفظ سلامتی مردم، هم‌چنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ازجمله: استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و شستشوی مداوم دست‌ها است تصریح کرد: وقتی آمار مبتلایان و بستری‌ها افزایش می‌یابد، اقتضای این افزایش، اعمال محدودیت‌ها است .

وی با اشاره به اینکه روزانه در استان ۷۰۰ تا ۷۵۰ هزار ماسک تولید و عرضه می‌شود افزود: قیمت ماسک در داروخانه‌های سطح استان ۱۳۰۰ تومان است و در این راستا، بازدیدهای میدانی هم داشتیم .

به گفته دکتر مرادی هزینه حفظ سلامت عدد کمی است و اگر هر فرد روزی هزار تومان هزینه کند برای سلامت خود، و مردم را هم دعوت به رعایت کند، قطعا از هزینه‌های بیشتر اقتصادی بر خود، خانواده و جامعه جلوگیری کرده است و طبیعتاً اگر رعایت نشود، مسئولین ذیربط، برخوردهای قانونی لازم را انجام خواهند داد .سرویس‌دهی بیمارستان‌های ما محدودیت خاصی دارد.

دکتر علیرضا آرمانی‌کیان نیز در این برنامه با بیان اینکه نگرانی اصلی سرویس‌دهی به بیماران است اظهار داشت: درحال حاضر نزدیک به ۵۵۰ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند و تقریبا تمام icuها پر هستند .

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان با اشاره به اینکه متاسفانه بیماری شدیدتر شده و ویروس کرونا در تک تک اعضای خانواده ورود پیدا می‌کند تصریح کرد: قطعا اگر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم، موفق خواهیم شد .

‌وی افزود: سرویس‌دهی بیمارستان‌های ما محدودیت خاصی دارد و اگر از این محدودیت بالا برود، هیچ سرویسی داده نخواهد شد .

دکتر آرمانی‌کیان با تاکید براینکه رعایت پروتکل‌ها پیچیده‌ نیست ابراز داشت: ویروس کرونا، بسیار خطرناک و کشنده است و زمانی که ما بتوانیم بالای ۸۰ درصد پوشش داشته باشیم، به احتمال قوی در ۴ تا ۶ ماه آتی می‌توانیم بگوییم که بیماری تا حدی قابل کنترل می‌شود. ولی متاسفانه آمار حال حاضر، به ما می‌گوید که وارد بحران می‌شویم، و در دو هفته آتی افزایش مرگ و میر خواهیم داشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز