معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان:

زنجان جزو استانهای برتر کشور در پوشش تحصیلی ابتدایی است

۱۳۹۹/۰۸/۲۷ - ۱۲:۳۸:۴۴
کد خبر: ۱۰۸۹۱۶۳
زنجان جزو استانهای برتر کشور در پوشش تحصیلی ابتدایی است
صیاد سلامی معاون آموزش ابتدایی استان، اظهار کرد: دو برنامه مهم انسداد مبادی بیسوادی دوره ی ابتدایی شامل شناسایی و جذب کودکان لازم التعلیم ۶تا ۱۱ سال و شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل۶ سال تمام ابتدایی، از فعالیتهای اساسی و قابل توجه معاونت آموزش ابتدایی در سطح استان می باشد که امسال به لحاظ شرایط سخت کرونایی و زیست بوم جدید، پوشش تحصیلی دوره ابتدایی استان زنجان در سال تحصیلی جاری، بیش از 99/56درصد می باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت:موفقیت اداره کل آموزش و پرورش استان در کسب پوشش تحصیلی حداکثری در دوره ابتدایی در سال تحصیلی جاری با بیش از 99/56درصد حائز اهمیت و در سطح کشور جزو استانهای برتر است.

 به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، صیاد سلامی معاون آموزش ابتدایی استان، اظهار کرد: دو برنامه مهم انسداد مبادی بیسوادی دوره ی ابتدایی شامل  شناسایی و جذب کودکان  لازم التعلیم ۶تا ۱۱ سال و شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل۶ سال تمام ابتدایی، از فعالیتهای اساسی و قابل توجه معاونت آموزش ابتدایی در سطح استان می باشد که امسال به لحاظ شرایط سخت کرونایی و زیست بوم جدید، پوشش تحصیلی دوره ابتدایی استان زنجان در سال  تحصیلی جاری، بیش از 99/56درصد می باشد.

وی ادامه داد: تحقق این امر مهم مرهون تلاش های ارزنده ی روساء و کارشناسان حوزه معاونت آموزش ابتدایی استان، مدیران و مسئولین نواحی و مناطق، مدیران مدارس ابتدایی و معلمان سخت کوشش و فرهیخته سراسر استان است.

وی گفت: درصدد هستیم با بسیج همه منابع انسانی در سطح استان با بررسی و پیگیری تعیین وضعیت تعداد اندک کودکان بازمانده از تحصیل در سطح استان برای جذب آنان اقدام نماییم. هم چنین در تلاش هسیم تا از طریق کارگروه استانی و شهرستانی با مسولیت فرمانداران محترم و از طریق دریافت آدرس اولیاء، یا سایر اقوام کودکان از ثبت احوال استان،  مسیر انسداد بیسوادی به طور کامل مسدود و هیچ کودکی در سطح استان از نعمت خواندن و نوشتن بی بهره نماند و متعهد خواهیم بود تا پایان آبان ماه این کودکان هم تعیین تکلیف و وضعیت اشتغال به تحصیل آنان مشخص شود.

سلامی در پایان خاطر نشان کرد: پوشش تحصیلی دوره ی ابتدایی در سال تحصیلی ۹۹_۹۸   41/ 99درصد  بوده که امسال نسبت به سال قبل نیز دارای رشد بوده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز