استاندار در بازدید از روند اجرایی طرح اقدام مسکن ملی در شهر زنجان:

زنجان در طرح اقدام ملی مسکن رتبه برتر کشور را دارد

۱۴۰۰/۰۲/۰۹ - ۱۶:۵۲:۲۸
کد خبر: ۱۱۷۲۳۳۸
زنجان در طرح اقدام ملی مسکن رتبه برتر کشور را دارد
استاندار زنجان گفت: بر اساس گزارش وزارت راه و شهرسازی، استان زنجان در اجرای طرح اقدام ملی مسکن، در حوزه واریزی مردمی و نیز پیشرفت کار، رتبه برتر کشور را دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا دراستان زنجان؛ فتح الله حقیقی در بازدید از روند اجرایی طرح اقدام مسکن ملی در شهر زنجان، به امتیازهای زنجان در این باره اشاره کرد و گفت:  خوشبختانه در استان زنجان، پنج برابر میانگین کشوری نسبت به سرانه جمعیت، مجوز واحدهای مسکن ملی گرفتیم که کار بسیار ارزشمندی است.

 استاندار زنجان رتبه استان را در حوزه واریزی مردمی و نیز پیشرفت کار، برتر کشور بیان کرد.

وی با تاکید بر اینکه به دلیل تقاضا و نیاز زیاد استان زنجان، تلاشمان بر این بود که  مسکن‌های ملی که ایجاد می کنیم نسبت به سرانه جمعیت بیشتر باشد، گفت: پنج برابر بودن سهمیه استان هم در همین راستا است.

استاندار زنجان، با بیان اینکه در گذشته نسبت به برخی مسائل تدبیر نشده است و امروز، ما مجبور هستیم پاسخ‌گوی آن باشیم تصریح کرد: اگر این واحدها تکمیل و در اختیار مردم قرار گیرند، می‌تواند در حل مشکلات مسکن موجود، تاثیر بسزایی داشته باشد.

 وی با بیان اینکه تلاش کردیم مسائل روبنایی در این مسکن ها که در گذشته به آن مبتلا بودیم در این دوره رفع شود، افزود: در حال حاضر مسکن‌هایی داریم که اگر چه به صورت قانونی ساخته شده‌اند اما از واحدهای ضروری همچون مدرسه، مسجد، درمانگاه و مانند آن بی بهره هستند.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه، سال گذشته تعداد زیادی مدرسه کلنگ‌زنی و افتتاح شد گفت: بیشتر آنها برای رفع همین مشکل بود چراکه تدبیری در گذشته نسبت به آن  نشده بود.

 وی با بیان اینکه همه تلاشمان را برای پیشرفت کار در مسکن ملی به کار بسته ایم تا همه جوانب همزمان انجام گیرد، افزود: علاوه بر  ایجاد ستاد تسهیل در روند اجرای مسکن ملی، چهار کمیته هم تشکیل داده‌ایم تا این کمیته‌ها پیش بینی‌های لازم را انجام و تدابیر مربوطه را بیندیشند.

حقیقی خاطرنشان کرد: در نقشه‌های ارائه شده برای مسکن ملی همه مشکلات موجود در مسکن‌های ساخته شده در گذشته، رفع شده است که این امر نتیجه کار میدانی همان چهار کمیته است.

وی تاکید کرد: از مدیرکل راه و شهرسازی هم خواسته‌ام که حتماً با اولویت، موضوعات روبنایی این پروژه‌ها را هم  همزمان با مسکن، جلو ببرند.

حقیقی افزود: تاکید ما بر این است که  اینگونه نباشد که مسکن به متقاضیان واگذار شود ولی موضوعاتی مثل مسجد، درمانگاه و مدرسه در آن منطقه حل نشده باشد.

وی با اشاره به اینکه، ما از همان ابتدا، سرانه زمین‌های روبنایی را مشخص کرده و سپس اقدام به ساخت مسکن کرده ایم گفت: پیش‌بینی هم کرده‌ایم که هیچ مشکلی مانند مشکلات مسکن‌های گذشته که به بیش از چهار هزار واحد می رسد و سالهاست به قوت خود باقی مانده است را نداشته باشیم.

 استاندار زنجان اقدام ملی مسکن را طرح بسیار بزرگ و مهم خواند و افزود: اختصاص زمین ۲۰۰ متری برای بیش از چهارهزارو ۶۰۰ واحد، یک ارزش است و علاوه بر آن تلاش می کنیم تسهیلاتی هم که داده می‌شود را به ۱۵۰ میلیون تومان افزایش دهیم.

وی گفت: با این اقدامات هم حجم بسیار گسترده منابع مالی در چرخه فعال و هم حجم گسترده اشتغال در این حوزه در استان ما در حال انجام است.

بخشی کوچکی  از مسکن ملی به صورت نوبرانه در ۶ ماهه دوم امسال واگذار می‌شود

استاندار زنجان با بیان اینکه در هدف‌گذاری مسکن ملی استان پیشرفت خوبی حاصل شده است گفت: در این طرح نه تنها عقب نیستیم بلکه از  تعهد و برنامه زمانبندی شده هم جلوتر هستیم.

حقیقی افزود: تعهد و هدفگذاری انجام شده برای ما در سطح ملی، این است که باید در طول ۲ سال آن را به سرانجام رسانده و به متقاضیان واگذار کنیم.

 وی با اشاره به اینکه قطعاً بخشی از آن، خیلی زودتر از ۲ سال به مردم تحویل داده می‌شود، افزود: من خیلی امیدوار هستم که بخشی از این تعهد را، در کمتر از ۲ سال انجام دهیم و حتی بخش کوچکی از آن در حد ۳۰ تا ۴۰ واحد را به صورت نوبرانه در ۶ ماهه دوم امسال واگذار کنیم تا باب شود که تعدادی از واحدها را هم تا قبل از پایان امسال واگذار کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز