روابط عمومی بهزیستی استان زنجان:

بهزیستی سنجش اضطراب کودکان ۵ تا ۶ سال زنجانی را آغاز کرد

۱۴۰۰/۰۲/۱۱ - ۱۳:۵۷:۳۰
کد خبر: ۱۱۷۳۰۴۶
بهزیستی سنجش اضطراب کودکان ۵ تا ۶ سال زنجانی را آغاز کرد
سرپرست معاونت امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان زنجان از اجرای طرح غربالگری اضطراب کودکان 5 تا 6 سال با هدف کمک به والدین جهت توجه به نشانه های اضطرابی کودکان ، شناسایی و تشخیص زود هنگام اضطراب کودکی و کاهش آسیب های بعدی آن خبر داد و گفت : خانواده های دارای کودک ۵ و ۶ ساله در سامانه ی غربالگری اضطراب کودکان ثبت نام نمایند .

به گزارش خبرگزاری برنا در استان زنجان؛  سکینه بیگلری عنوان کرد :  خانواده های دارای کودک ۵ تا۶ ساله می توانند با مراجعه به سامانه ی  http://moshavereh.behzisti.gov.ir نسبت به ثبت نام کودک خود و تکمیل پرسشنامه مربوطه اقدام نمایند ، پس از تکمیل پرسشنامه نتیجه غربالگری به والدین اعلام شده تا  در صورت لزوم و مشاهده علائم در کودکان, به مراکز مشاوره جهت اقدامات تخصصی معرفی شوند.

وی هدف از اجرای طرح غربالگری اضطراب کودکان ۵ تا ۶ ساله را شناسایی زودهنگام اضطراب کودکان، ارجاع زودهنگام جهت مداخلات تخصصی و افزایش اطلاعات والدین در خصوص پیشگیری از اضطراب کودکان عنوان کرد و افزود : شایع ترین اختلال در دوران کودکی اضطراب است که در بسیاری از مواقع علایم آن با فرایند رشد طبیعی کودک اشتباه گرفته می شود و مانع تشخیص و مداخله به موقع می شود.

وی خاطر نشان کرد : اضطراب کودکی ، پدیده ای گذرانیست  و در صورت عدم توجه و درمان تا سنین نوجوانی و بزرگسالی ادامه می یابد و موجب افت عملکرد تحصیلی ، اجتماعی و شغلی در فرد می شود. و یا منجر به افسردگی, سوء مصرف مواد و مشکلات عدیده ای در ازدواج و روابط زناشویی خواهد شد.

بیگلری با بیان اینکه  برنامه  غربالگری ضمن اینکه خدمات ارزان تر را به جامعه هدف ارائه می دهد با تشخیص زود هنگام از ایجاد آسیب ها و مشکلات بعدی نیز می کاهد ، خاطر نشان کرد : این طرح  از سال 93 در مهدهای کودک استان اجرا می شد که با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی مهدهای کودک ، این طرح بصورت مجازی اجرا می شود .

این مقام مسئول گفت:  که پس از تکمیل پرسشنامه در این سامانه اگر نمره آزمون کودک از نمره مرزی بیشتر باشد با رنگ قرمز نشان داده خواهد شد و گزینه ارجاع به مشاوره جهت  دریافت خدمات تخصصی تر فعال خواهد گردید و والدین می توانند با مراجعه به مراکز مشاوره و خدمات روان شناختی تحت نظارت بهزیستی استان و همکار با این طرح از خدمات تخصصی این مراکز بهره مند شوند و این چرخه در صورت همکاری والدین تا حصول نتیجه  ادامه خواهد داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز