در جلسه استانی پیشگیری و مقابله با کرونا:

استاندار زنجان: بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی موج بعدی کرونا را رقم می‌زند

۱۴۰۰/۰۴/۱۲ - ۱۲:۰۶:۲۶
کد خبر: ۱۲۰۱۲۹۸
استاندار زنجان: بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی موج بعدی کرونا را رقم می‌زند
استاندار زنجان با اشاره به شیوع ویروس دلتا در استانهای جنوبی کشور گفت: نباید به رنگ بندی کرونایی توجه کرد شاخص‌های ارائه شده هشدار می‌دهد که مردم باید بیش از گذشته پروتکلهای بهداشتی را رعایت کنند درحالیکه حضور گسترده در پارکها و مراکز دیگر با بی‌تفاوتی وضعیت کرونایی را تغییر می دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛  فتح‌الله حقیقی در جلسه استانی پیشگیری و مقابله با کرونا با اشاره به اینکه میزان پی سی آر کرونایی در شهرستان‌هایی مانند ابهر ایجرود، خدابنده و خرمدره افزایشی است، افزود: اگر توجه جدی برای کنترل بیماری در این شهرستان‌ها وجود نداشته باشد بطور قطع این مناطق، با مشکل مواجه خواهند شد.

وی با بیان اینکه درصورت بی توجهی به پروتکل‌های بهداشتی کرونایی از هفته‌های آینده دچار مشکل خواهیم شد، اضافه کرد:در زمان  حاضر مراکز سلامت چهار برابر ظرفیت خود بار بیماری را تحمل می‌کنند و اگر فشارها افرایش یابد، این مراکز دچار  مشکل می‌شوند و به دنبال آن، فشار بر بیمارستان‌ ها به مراتب افزایش خواهد یافت.

حقیقی با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی استان کنترل شبانه را در ساعات اعلام شده  جدی‌تر اجرا کند، ادامه داد: استان موافق تعطیلی بوستان‌ها نیست، اما رعایت پروتکل‌ها در این مراکز باید مورد توجه جدی شهروندان قرار گیرد.

وی، با اشاره به اینکه تا کنون ۵۵ درصد از افراد بالای ۶۵ سال در استان، واکسن کرونا دریافت کرده‌اند اظهار داشت: این کار اقدام ارزشمند بوده و بطور میانگین نیز ۶۶ درصد از افراد بالای  ۶۵ سال دوز اول و دوز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

این مسوول ادامه داد: بر این اساس در افراد بالای ۸۰ سال ۲۰ درصد و در سالمندان بالای ۷۰ سال استان نیز ۳۰ درصد نسبت به تزریق واکسن اقدام نکرده‌اند که در صورت ابتلا باید بدانند با بروز پیک احتمالی وضعیت خوبی نداشته و در صورت ابتلا باید پاسخگو باشند.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه، باید به حوزه بهداشت و درمان اعتماد کرد، گفت: در روزهای گذشته رهبر معظم رهبری به پشتوانه اعتمادی که به علم و توانمندی جوانان ایرانی داشتند نسبت به تزریق واکسن تولید داخل اقدام‌ کردند و این از اعتماد حکایت دارد.

وی با تاکید بر اینکه همه دستگاههای اجرایی مکلف به اجرای مصوبات ستاد کرونا هستند گفت: مشکل پایگاه تجمیعی ماهنشان در زمینه اینترنت نیز باید پیگیری و مرتفع شود.

حقیقی با اشاره به در پیش‌رو بودن آزمون سراسری از  روز چهارشنبه، خاطرنشان کرد: با توجه به این موضوع انتظار از دانشگاه زنجان بر این است که همه هماهنگی لازم را برای رعایت ۱۰۰ درصدی پروتکل‌های بهداشتی انجام دهد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز