در کارگروه آموزش و پژوهش استان :

استاندار زنجان: پژوهش‌ها باید کاربردی و دارای راهکار عملی باشند

۱۴۰۰/۰۴/۲۴ - ۰۷:۲۱:۱۷
کد خبر: ۱۲۰۷۰۶۸
استاندار زنجان: پژوهش‌ها باید کاربردی و دارای راهکار عملی باشند
استاندار زنجان با تاکید بر اینکه در حال حاضر وضعیت پژوهش بسیار ضعیف است، گفت: متاسفانه پژوهش‌ها کاربردی نیستند در حالی که باید راهکار عملی نشان دهند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛  فتح الله حقیقی  در کارگروه آموزش و پژوهش استان با بیان اینکه ایده هایی که ارائه می‌شود نباید فقط نظری باشد، افزود: طرح‌هایی که از طریق پژوهش‌ها ارائه می‌شود باید راهکار عملی هم بدهد تا در اجرا کاربرد داشته باشند.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه اطلاعات ما در حوزه پژوهش ضعیف است، گفت: این در حالی ‌است که دانشگاه‌ها اساتید بسیاری دارند که می‌توانند امر پژوهش را عهده دار شوند.

 وی با تاکید بر اینکه، باید حوزه پژوهش را به اساتید دانشگاه بسپاریم، افزود: نه تنها در عمل باید پژوهش را به دانشگاه بدهیم، بلکه حتی باید، در امر پژوهش به آنها کمک هم بکنیم.

 حقیقی اظهار داشت: متولی امر پژوهش دانشگاه است، دستگاه‌ها و سازمان‌ها نه علم آن را دارند و نه وقت آن را.

استاندار زنجان در بخش دیگری از جلسه که به امر پژوهش در حوزه گردشگری، اختصاص داشت، بر لزوم تغییرات اساسی در این حوزه تاکید کرد و گفت: پژوهش هایی که در بخش گردشگری انجام می‌شود، باید راهکارهایی را ارائه دهد که برای تغییر وضعیت فعلی گردشگری استفاده شود.

 وی با بیان اینکه وضعیت گردشگری باید از تغییر محسوسی برخوردار شود، افزود: علاوه بر اینکه برای اقدامات طولانی مدت برنامه‌ریزی شود، باید از بضاعت و امکانات وضعیت موجود هم به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

استاندار زنجان اظهارداشت: این 2 مقوله باید به موازات هم حرکت کنند و توجه به یکی موجب غفلت از دیگری نشود.

باید از ایده کشورهای موفق در حوزه گردشگری استفاده شود  

وی با تاکید بر لزوم ورود به حوزه‌های گردشگری مختلف، از جمله کشاورزی و معدن هم گفت: باید جاذبه‌های این حوزه ها را به گردشگران نشان و برای تحقق این امر اقدامات اساسی انجام دهیم.

استاندار زنجان افزود: از جمله اقدامات مهم این است که پژوهش‌ها باید مطالعه کاربردی و قابلیت اجرایی داشته باشد تا با دادن ایده جدید به تغییرات اساسی در حوزه گردشگری برسیم.

حقیقی با اشاره به اینکه زمان حفظ گردشگر در زنجان را با 2 برابر افزایش به ۴۸ ساعت رساندیم، اظهار داشت: این اقامت اما، بازهم به سوددهی نرسیده است چون باید اقامت گردشگر حداقل به ۷۲ ساعت برسد تا صرفه اقتصادی داشته باشد.

وی استفاده از ایده کشورهای موفق در حوزه گردشگری را از دیگر اقدامات لازم در این حوزه عنوان کرد و گفت: فراموش نکنیم که ۱۰ اقتصاد برتر جهانی، همزمان با شروع اقدامات در راستای رشد و توسعه اقتصادی، از اقدامات موثر در جهت رشد گردشگری هم بهره برده‌اند.

استاندار زنجان افزود: در حال حاضر از شغل‌های موثر این کشورها، هفت شغل مستمر و موثر، در حوزه گردشگری است.

 دستگاه‌ها و سازمان‌ها از اطلاع رسانی غافل نشوند

وی در ادامه با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی و نقش آن در توسعه و رشد هم گفت: از ظرفیت اطلاع رسانی، نباید غافل شد و تجربه و بررسی‌ها نشان می‌دهد که  دستگاه‌ها و سازمان‌هایی که رسانه ها را رها کرده‌اند و اصولا اعتقادی به رسانه‌ها ندارند، در میان مردم، از اقبال عمومی برخوردار نبوده و به عنوان دستگاه موفق تلقی نمی‌شوند.

استاندار زنجان تاکید کرد: سازمان‌هایی که با رسانه ها تعامل داشته‌اند، در میان مردم هم به عنوان دستگاه موفق شناخته می‌شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز