بهزیستی استان زنجان

مناسب سازی ۲۰۰واحد مسکونی معلولین

۱۳۹۸/۰۸/۱۶ - ۱۴:۱۷:۳۷
کد خبر: ۹۲۱۱۳۹
مناسب سازی ۲۰۰واحد مسکونی معلولین
فرهاد میرزایی در جلسه توجیهی که در خصوص تفاهم نامه همکاری مشترک سازمان بهزیستی کشور با بسیج سازندگی افزود : اقدام به موقع ، سریع و جهادی در دسترس پذیری و مناسب سازی محل زندگی افراد دارای معلولیت ، هزینه کرد بهینه اعتبارات در حوزه دسترسی و مناسب سازی ، ایجاد وحدت رویه در اقدامات مناسب سازی و جلوگیری از موازی کاری های موجود از اهداف اختصاصی مناسب سازی مسکن مددجویی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان با اشاره به انعقادتفاهم نامه‌ای بین سازمان بهزیستی با سازمان بسیح سازندگی کشور در خصوص مناسب سازی واحدهای مسکونی معلولین و کمک به اجرای این طرح، افزود : سهم استان از این تفاهم‌نامه مناسب‌سازی حدود 200 واحد مسکونی معلولین طبق سهمیه و برش تعیین شده دفتر توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور است .

وی با تاکید براهمیت کارشناسی مناسب‌سازی منازل باتوجه به  عملکرد فرد، وضعیت و شرایط محل زندگی ودرستی تجزیه‌وتحلیل درراستای بهبود عملکرد فرد، افزود : رفع موانع با طراحی و یا اصلاح محیط زندگی و همچنین استفاده از وسایل و تکنولوژی های کمکی نظیر بالابر ، دستگیره های کمکی ، نرده ها و سایر تجهیزات وابسته ، نصب سرویس های بهداشت مناسب سازی شده ، سطح شیبدار برای ورودی ها و ... به دسترس پذیری محیط برای این افراد منجر می گردد .  

وی اظهار کرد : بخشی از اعتبارات از طریق تسهیلات پرداختی به متقاضیان و بخشی از طریق کمک بلاعوض بهزیستی که در اختیار افراد قرار می‌گیرد، تامین می‌شود و مابه التفاوت مورد نیاز برای تکمیل پروژه‌ها با کمک گروه‌های جهادی و استفاده از ظرفیت خیرین توسط بسیج سازندگی اجرایی خواهد شد.

میرزایی با تاکید بر اینکه انشعاب آب و برق برای جامعه هدف رایگان است ، خاطرنشان کرد:کمیته ای در سطح استان با حضور مسئولین بهزیستی و مسئول بسیج سازندگی استان به صورت دوره ای تشکیل و ضمن بررسی گزارش پیشرفت فیزیکی عملیات احداث واحدهای مسکونی در شهرستانها ، نسبت به رفع مشکلات احتمالی و برنامه ریزی جهت انجام هماهنگی های استانی مبادرت نمایند .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز