کرونا ۱۰ هزار میلیارد تومان خسارت به کرمانشاه وارد کرده‌ است

۱۳۹۹/۰۵/۰۴ - ۱۱:۲۸:۴۹
کد خبر: ۱۰۳۴۱۸۴
کرونا ۱۰ هزار میلیارد تومان خسارت به کرمانشاه وارد کرده‌ است
استاندار کرمانشاه با اشاره به تعطیلی برخی از کسب و کارها در طول 6 ماه گذشته مانند تالارداران گفت: برآورد می‌شود که شیوع کرونا تاکنون 10 هزار میلیارد تومان خسارت به اقتصاد استان وارد کرده است.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه روز جمعه در نشست با صنف تالارداران استان که در سرسرای شهدای استانداری کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه در جریان کامل وضعیت ضرر و زیان اصناف و بازاریان به ویژه صنف تالارداران است، افزود: شیوع بیماری کرونا یک بحران جهانی است که به کل کشورها از جمله کشور و استان ما خسارت هنگفت و فراوانی وارد کرده است.

او برگزاری آیین های عزا و عروسی در داخل منازل، کارواش ها، باغ های خصوصی و گاراژ و غیره بدون رعایت کردن پروتکل های بهداشتی و در فضای محدود گفت: برگزاری مراسم جشن و عزا در این مکان ها بسیار خطرناکتر از تالارها است.

بازوند در ادامه با شنیدن درد دل تالارداران استان کرمانشاه گفت: در ستاد مقابله با بیماری کرونا فردا (شنبه) و شنیدن پروتکل دانشگاه علوم پزشکی نسبت به بازگشایی تالارها تصمیم گیری می‌شود، زیرا نظام جمهوری اسلامی همانطور به دنبال سلامت مردم است به دنبال معیشت و نان آنها نیز هست.

وی در خصوص بازشدن تالارهای عروسی و عزا گفت: ما موافق بازگشایی تالارها هستیم هیچ کس از تعطیلی و بیکاری مردم خوشش نمی آید اما باید به دنبال راهکار و پروتکل هایی باشیم که با رعایت آنها سلامت مردم تضمین شود و سیر نزولی کرونا در استان متوقف نشود.

بازوند تشریح کرد: در یک مراسم عروسی اگر 2 نفر کرونا داشته باشند مانند این است که 2 نفر با بمب دستی به مراسم حمله کرده اند، عده ای را می کشند و عده ای را زخمی و مجروح می کنند، بنابراین باید تعهد و تضمین رعایت نکات بهداشتی برای بازگشایی تالارها را بالا ببریم. 

استاندار کرمانشاه همچنین از اتاق اصناف خواست لیست تالارهای مجوزدار استان که دارای تسهیلات بانکی هستند اما به خاطر تعطیلی تالارشان نتوانستند اقساط خود را پرداخت کنند تهیه کند تا برای معلق و یا امهال تسهیلات آنها تصمیم گیری شود و همچنین از دستگاه های خدمت رسان مانند برق، آب و گاز بخواهیم فعلا از آنان بدهی شان را نگیرند.

بازوند همچنین از تالاردارانی که خواهان استفاده از تسهیلات هستند خواست در سامانه «کارا» ثبت نام کنند تا به آنها پرداخت شود تا شاید مقدار کمی از خسارت آنها جبران شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز