سفیر یمن در ایران:

مواضع سازمان ملل جنگ را طولانی‌تر کرده است

۱۳۹۹/۰۴/۰۸ - ۱۲:۳۸:۲۶
کد خبر: ۱۰۲۱۳۹۵
مواضع سازمان ملل جنگ را طولانی‌تر کرده است
ابراهیم الدیلمی سفیر یمن در ایران با متهم کردن مارتین گریفیتس فرستاده سازمان ملل متحد به طرفداری از ائتلاف متجاوز ، گفت که او هیچ گاه یک میانجی بی طرف نبوده ، مواضع او شبیه انگلیسی ها است و این روند باعث طولانی تر شدن جنگ شده است .

به گزارش گروه سیاسی برنا، الدیلمی در گفت و گو با پایگاه خبری المسیره تصریح کرد ؛ همه می دانند که ثبات در یمن منوط به صنعاء بوده و متجاوزان می دانند که ملت یمن در نبرد دفاع از حاکمیت خود هستند.

وی افزود متجاوزان در حالی ایران را به دخالت در یمن متهم می کنند که تهران چندین پیشنهاد برای آتش بس و گفت وگو های یمنی-یمنی بدون دخالت خارجی دارد.

سفیر یمن گفت که اداره پرونده مذاکرات سیاسی و انسانی در یمن به دست سازمان ملل متحد شکست خورده است و سازمان های منطقه ای طرفدار ائتلاف متجاوز بوده و میانجی صالحی برای مذاکرات نیستند.

الدیلمی اضافه می کند که از ابتدا اشتباه این بود که سازمان ملل متحد بعنوان طرفدار ائتلاف متجاوز وارد عمل شد و هیچ گاه یک میانجی بی طرف نبود و مواضع مارتین گریفیتس شبیه مواضع انگلیس بوده و این روند باعث طولانی تر شدن روند جنگ است.

وی اضافه کرد که سازمان ملل متحد از روند سیاسی فراگیر سخن می گوید اما سپس آنها را تجزیه و جزئی می کند در حالی که این غیر قابل قبول است و جزئی کردن راه حل ها دلیل اصلی طولانی تر شدن تجاوزات و جنگ است همانند سرنوشتی که توافق سوئد داشت.

الدیلمی تصریح کرد که سازمان ملل متحد یکی از اسباب ادامه جنگ  و عملکرد نماینده آن در یمن مشکوک است و او برای حل هیج مشکلی در جهان بخصوص در یمن صلاحیت ندارد.

پیش‌تر گریفیتس از انصارالله و دولت مستعفی عبدربه منصور هادی خواسته بود که برای ورود کشتی‌ها به بندر الحدیده با هم همکاری کنند. 

«محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی انصارالله نیز روز جمعه در توییتی نوشت که  به «مارتین گریفیتس» نماینده سازمان ملل در امور یمن می‌گوییم درهای بندر الحدیده باز است و کشتی‌های در محاصره دارای مجوز از شما هستند.

وی افزود ؛ کسی که مانع ورود کشتی‌ها به الحدیده می‌شود، نیروی دریایی آمریکا، انگلیس، عربستان سعودی و امارات متحده عربی است. شما باید با وزارت خارجه آمریکا تماس برقرار کرده و صحبت کنید؛ اختیار این کار با آنهاست.

شرکت ملی نفت یمن چندی پیش اعلام کرد؛ ۱۵ کشتی حامل سوخت این کشور همچنان در توقیف ائتلاف سعودی قرار دارد.

عربستان در حالی مانع ورود فراورده‌های نفتی به یمن می شود که این کشور بیش از ۶ سال است که در محاصره و حمله همه‌جانبه ائتلاف سعودی بوده و اکنون با شیوع ویروس همه‌گیر کرونا، یمن در آستانه بحران انسانی قرار دارد به نحوی که سازمان ملل و نهادهای بین‌المللی بارها در خصوص ابتلای مردم این کشور به کرونا و کمبود تجهیزات پزشکی هشدار داده‌اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز