دست رد جاستین ترودو به دعوت ترامپ

۱۳۹۹/۰۴/۱۷ - ۰۱:۳۰:۰۴
کد خبر: ۱۰۲۵۶۸۲
دست رد جاستین ترودو به دعوت ترامپ
نخست‌وزیر کانادا دعوت کاخ سفید را برای رونمایی از توافق تجاری جدید با آمریکا و مکزیک در حضور رییسان جمهوری این کشورها رد کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، شبکه خبری ای‌بی‌سی دوشنبه‌شب گزارش داد «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا دعوت کاخ سفید را برای دیدار با «دونالد ترامپ» و «آندره مانوئل لوپز اوبرادور» رییسان جمهوری آمریکا و مکزیک در واشنگتن رد کرده است.

ترامپ و لوپز اوبرادور قرار است روز چهارشنبه در واشنگتن دیدار کنند تا از توافق تجاری جدید میان کشورهای آمریکایی شمالی جشن بگیرند، اما «شانتال گانیون» سخنگوی ترودو ضمن آرزوی موفقیت برای آن دو، اعلام کرده است که نخست‌وزیر کانادا در این دیدار شرکت نمی‌کند.

در حالی که سخنگوی ترودو گفته است که او به دلیل برنامه‌ریزی برای نشست کابینه و دیدار با پارلمان کانادا این دعوت را رد کرده، یک مقام ارشد دولت ترامپ گفت که ترودو با مقررات مربوط به کرونا در کشور خود که کسانی را که سفر خارجی داشته‌اند موظف به 14 روز قرنطینه می‌کند، مشکل داشته است.

توافق تجاری میان آمریکا، کانادا و مکزیک که پس از خروج واشنگتن از توافق تجارت آزاد آمریکای شمالی موسوم به نفتا مذاکره و امضا شد، از اول ماه ژوئیه (11 تیرماه) اجرایی شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز