وزیر صهیونیستی:

اجازه فروش جنگنده‌های اف ۳۵ به امارات را نمی‌دهیم

۱۳۹۹/۰۶/۱۵ - ۰۹:۲۵:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۳۶۴۲
اجازه فروش جنگنده‌های اف ۳۵ به امارات را نمی‌دهیم
«الی کوهن» وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی در پی انتشار گزارش «نیویورک تایمز» در مورد موافقت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم با فروش جنگنده «اف ۳۵» از سوی آمریکا به امارات، گفت که اسرائیل علیه فروش این جنگنده‌ها به ابوظبی اقدام خواهد کرد و اجازه فروش آنها را نخواهیم داد.

به گزارش گروه سیاسی برنا، کوهن امروز (شنبه) در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «کان» تاکید کرد که تل آویو به شدت با فروش جنگنده اف ۳۵ و تسلیحات پیشرفته از سوی آمریکا به امارات مخالف است و همچنان موافقت با فروش آنها را رد می‌کند.

وی تصریح کرد: با هرگونه توافق فروش (تسلیحات پیشرفته) به امارات موافقت نخواهیم کرد. علیه فروش تسلیحات که به برتری نظامی اسرائیل آسیب برساند، اقدام خواهیم کرد.

کوهن دو هفته قبل هم با اشاره به اینکه تغییری در سیاست‌های این رژیم مبنی بر نفروختن سلاح‌های پیشرفته به کشورهای عربی ایجاد نشده است، گفت: توافقی برای فروش جنگنده‌های اف۳۵ به امارات وجود ندارد.

نیویورک تایمز دیروز به نقل از منابع خود گزارش داد: نتانیاهو پیش از انتشار علنی خبر عادی‌سازی روابط با امارات در اواخر ماه گذشته، با فروش تسلیحات نظامی آمریکا به این کشور موافقت کرده بود.

اما پس از آن دفتر نتانیاهو در بیانیه‌ای گزارش نیویورک تایمز را در این خصوص رد کرد.

پیشتر نیز مقامات رژیم صهیونیستی مخالفت خود را نسبت به فروش تسلیحات پیشرفته از جمله جنگنده اف ۳۵ به امارات ابراز کرده بود. 

«تسخی هنگبی» وزیر امور شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی هم گفته است که اسرائیل حتی با فروش یک پیچ از جنگنده اف ۳۵ به امارات مخالف است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز