دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:

کشور و نظام متعلق به هیچ گروه خاصی نیست

۱۳۹۹/۰۶/۱۶ - ۱۰:۰۶:۱۴
کد خبر: ۱۰۵۴۲۱۷
کشور و نظام متعلق به هیچ گروه خاصی نیست
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این کشور و نظام متعلق به هیچ گروه خاصی نیست متعلق به مردم و جوانان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، «محسن رضایی»، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، در آیین افتتاحیه نظام جمع سپاری و نخستین فراخوان جمع سپاری دبیر خانه مجمع تشخیص با محوریت تدوین سیاست های کلی برنامه هفتم گفت: نیاز به یک اراده ملی سومی داریم که در کشور شکل گیرد. اولین اراده ملی ایران در سال ۵۶شکل گرفت و نسل اول انقلاب در کنار امام، توانست کاری بزرگ انجام دهد و در عالم سیاست راه نو‌ به نام جمهوری اسلامی را به‌ وجود اوردند. دومین اراده ملی برای آزاد سازی سرزمین های اسلامی بود که قدرت های بین المللی، صدام حسین را تحریک کردند و به ۵استان وارد شد و در اینجا نسل دوم، دومین اراده ملی را شکل دادند و اقتدار ایران را برگرداندند.

او افزود: در گام دوم انقلاب و در آستانه شکل گیری یک اراده ملی سوم توسط نسل سوم و چهارم انقلاب در حوزه اقتصاد، فرهنگ و محورهای هفت گانه رهبری در بیانیه گام‌ دوم هستیم. 

محسن رضایی اظهار کرد: نحوه اداره و سیاست گذاری کشور و برنامه ریزی ها باید متحول شود در غیر این صورت، مسیر های منفی در فرهنگ و اقتصاد ادامه می یابد. در چهل سال اول با روندهای مثبت و منفی روبه رو بودیم، روندهای مثبت در حوزه سیاست، دفاعی و امنیت بود. این تحولات بدون بسیج اندیشمندان امکان پذیر نیست باید بسیجی از اندیشکده ها، نخبگان و پژوهشگاه ها در موسسات فرهنگی و کسب و‌ کارها شکل گیرد. قطعا تا تحول در بخش های فکری و اندیشگاهی شکل نگیرد، تحولی در فرهنگ و اقتصاد هم صورت نمی گیرد. در گذشته پژوهش های کارشناسی،  نظری و مطالعاتی داشته ایم، اکنون سومین موج اندیشه ورزی را دنبال می کنیم.

او تاکید کرد: تحولات چهل ساله دوم انقلاب متکی به فعالیت و تلاش است و به عنوان حامیان اندیشگاهی بر روی مجمع، حساب کنید. هر اندیشکده ای می‌تواند ده ها گروه خودجوش را ساماندهی کند، ارایه فکر بدون مطالبه، ما را به جایی نمی رساند. جوان ها باید خود را نماینده نظام و انقلاب بدانند. این کشور و نظام متعلق به هیچ گروه خاصی نیست، متعلق به مردم و جوانان است. جوانان باید تصمیمی تاریخی بگیرند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: بیش از بیست سال سیاست های پیشرفته به دولت و مجلس ابلاغ شد و فقط برای سیاست های اصل ۴۴اقایان قانون نوشتند. اگر سیاست های اقتصاد مقاومتی در کشور پیاده می شد. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز