جانشین شینزو آبه کیست؟

۱۳۹۹/۰۶/۲۷ - ۱۵:۱۷:۱۹
کد خبر: ۱۰۶۰۰۲۰
جانشین شینزو آبه کیست؟
پارلمان ژاپن به یوشیهیده سوگا به عنوان نخست‌وزیر جدید این کشور، پس از استعفای شینزو آبه، رأی داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، پارلمان ژاپن به یوشیهیده سوگا به عنوان نخست‌وزیر جدید این کشور، پس از استعفای شینزو آبه، رأی داد.

یوشیهیده سوگا، که پیشتر دبیر اول کابینه دولت شینزو آبه بود، با رای پارلمان امروز (چهارشنبه)، به سمت نخست‌وزیری انتخاب شد. آقای سوگا، دوشنبه (۱۴ سپتامبر)، در انتخابات درون‌حزبی به عنوان رهبر جدید حزب لیبرال دموکرات، حزب حاکم، رای آورد.

یوشیهیده سوگا یکی از نزدیکترین افراد به شینزو آبه بوده است، و انتظار می‌رود که سیاست‌های آقای آبه را ادامه دهد.

شینزو آبه چند هفته قبل اعلام کرد که از مقامش به دلیل وخیم شدن وضعیت سلامتی کناره‌گیری می‌کند.

سوابق یوشیهیده سوگا 

یوشیهیده سوگا، سیاستمداری کهنه‌کار که سال‌ها پست وزارت داشته، رهبری سومین اقتصاد جهان را در دوره بسیار سختی به عهده گرفته است.

ژاپن هم، مثل بسیار از کشورهای جهان، با همه‌گیری ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند؛ وضعیتی که منجر به بزرگترین رکود اقتصادی جهانی، در پی سال‌ها کسادی اقتصادی، شده است.

ژاپن همچنین درگیر جامعه‌ای است که جمعیت سالخورده آن به سرعت در حال افزایش است؛ حدود یک سوم جمعیت ژاپن بالای ۶۵ سال سن دارد.

آقای سوگا سال‌ها در سمت دبیر اول کابینه، بالاترین مقام دولتی پس از نخست‌وزیر، بوده است.

یوشیهیده سوگا قول داده است که بیشتر سیاست‌ها و برنامه‌های دولت پیشین را ادامه دهد، از جمله برنامه اصلاحات اقتصادی شینزو آبه، معروف به "آبه‌نومیک".

یوکی تاتسومی، مدیر مرکز ژاپنی استیمسون در واشنگتن، گفته است که "انتخاب آقای سوگا، تضمینی است بر تداوم تمامی ابتکارات سیاسی که شینزو آبه آغاز کرد".

خانم تاتسومی گفت "بزرگترین آزمایش برای آقای سوگا این است که چگونه به عنوان چهره اصلی ژاپن ظاهر می‌شود".

"درحالی که او توانایی‌هایش را به عنوان نفر دست راست شینزو آبه و دبیر اول کابینه بخوبی ثابت کرده است؛ هنوز توانایی‌هایش به عنوان رهبر اول کشور آزموده نشده است، به ویژه در زمینه سیاست خارجی. چگونگی گذار آقای سوگا از نقش پشتیبان به نقش اول، در موفقیت او در مدیریت گذار رهبری تعیین‌کننده خواهد بود".

یوشیهیده سوگا کیست؟

یوشیهیده سوگا در یک خانواده کشاورز بزرگ شده است، یک سیاستمدار کهنه‌کار با یک سابقه خانوادگی ساده؛ چیزی که او را از بسیاری از سیاستمداران نخبه ژاپن متمایز می‌کند.

آقای سوگا که ۷۱ سال سن دارد، خیلی آرام نرده‌بان ترقی سیاست را بالا رفت. او پیش از آنکه خودش به عنوان یک سیاستمدار وارد عرصه شود، منشی یک نماینده پارلمان از حزب لیبرال دموکرات بود. او از انتخابات شوراهای شهری شروع کرد و در سال ۱۹۹۶ نماینده پارلمان شد.

در سال ۲۰۰۵، آقای سوگا در کابینه جونیچیرو کویزومی، وزیر شد؛ سپس در کابینه شینزو آبه به نفوذ بیشتری دست یافت.

آقای سوگا، به عنوان مرد دست راست شینزو آبه، به عنوان فردی باکفایت و عملگرا شناخته شده است؛ و آقای آبه از نامزدی او برای رهبری حزب، حمایت قاطع کرد.

بسیاری از ناظران می‌گویند که یوشیهیده سوگا فقط تا پایان همین دوره تا سال آینده، در این سمت خواهد ماند.

آنها می‌گویند که انتخابات سال آینده، آقای سوگا را درمقابل رای‌دهندگان ژاپنی قرار می‌دهد؛ و این سیاستمدار کهنه‌کار کمتر شناخته‌شده، ممکن است اولین گزینه حزب لیبرال دموکرات برای انتخابات آینده نباشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز