دیپلمات سابق کشورمان:

سورپرایز اکتبر ترامپ تشدید جنگ فرسایشی است/ رئیس جمهور آمریکا قانون اساسی این کشور را نمی‌داند/ تردید ترامپ از انتخاب مجدد

۱۳۹۹/۰۶/۲۹ - ۲۳:۳۰:۱۹
کد خبر: ۱۰۶۰۷۹۰
سورپرایز اکتبر ترامپ تشدید جنگ فرسایشی است/ رئیس جمهور آمریکا قانون اساسی این کشور را نمی‌داند/ تردید ترامپ از انتخاب مجدد
دیپلمات سابق کشورمان بر این نکته تاکید کرد سورپرایز اکتبر ترامپ تشدید جنگ فرسایشی است.

«فریدون مجلسی»، کارشناس مسائل بین‌الملل، در واکنش به ادعای اخیر ترامپ مبنی بر اینکه لیاقت دور سوم ریاست جمهوری را هم دارد، به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: طرح این ادعاها از طرف ترامپ نشان‌دهنده عدم تعادل او است، در حقیقت ثابت شده که دوران حکومت باید محدود باشد و دوران نامحدود حکومت یاد و خاطره هاله نور و قداست سلطنتی را زنده می‌کند، که تنها دیکتاتورها به آن علاقمند هستند.

این دیپلمات سابق کشورمان افزود: دوران ریاست جمهوری در آمریکا دو بار محدود شده است، یک بار در زمان واشنگتن این محدودیت ایجاد شد اما استثناً در جنگ دوم جهانی، در زمان روزولت به استناد به اینکه در قانون اساسی منعی برای ریاست جمهوری سه دوره‌ای وجود ندارد، این اقدام را انجام دادند اما بعد از روزولت، ترومن این محدودیت را به قانون اساسی آمریکا اضافه کرد.

مجلسی ادامه داد: البته معلوم نیست ترامپ به قانون اساسی کشور خود اشرافیت داشته باشد چراکه او بسیاری از چیزها را نمی‌داند اما همین اظهارنظر در رابطه با دور سوم ریاست جمهوری، ناشی از تمایلات دیکتاتوری در نزد فردی است که دانش و صلاحیت حکومت بر کشور بزرگی مانند آمریکا را ندارد؛ البته لیاقت نداشتن ترامپ، تنها نظر رقبای او در حزب دموکرات نیست بلکه نظر آزاداندیشان آمریکایی است که از داشتن چنین رئیس‌جمهوری، شرمسار هستند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل در پاسخ به اینکه با توجه به آغاز رأی‌گیری زودهنگام انتخابات رئیس‌جمهور آمریکا، تا چه اندازه احتمال پیروزی ترامپ وجود دارد؟ تصریح کرد: در حال حاضر خود ترامپ هم در مورد راه یافتن به دور دوم دچار تردید شده و با عجله مشغول اقداماتی است که شاید به او جهت انتخاب مجدد کمک کند و تبلیغات جایگاه ترامپ را افزایش دهد. همچنین تلاش او برای به رسمیت شناختن اسرائیل توسط امارات ناشی از همین رفتارهای تبلیغاتی است، چراکه این کشورها سالهاست روابط نزدیک با اسرائیل دارند. در حقیقت ترامپ با این سروصدا کردن در مورد رسمی کردن روابط موجود به این توجه نکرده است که این اقدام به سود اعراب است یا خیر، چرا که این اقدام ممکن است منجر به درگیری‌هایی در آن کشورها شود.

 مجلسی در ادامه اظهار کرد: البته این اقدام ترامپ در داخل آمریکا یک اقدام صلح‌آمیز تلقی می‌شود و برهمین اساس است که او برای خود درخواست جایزه صلح نوبل را هم کرده است، لذا ترامپ تنها به رئیس‌جمهور بودن قناعت نکرده و می‌خواهد برنده صلح نوبل هم شود.

این تحلیل‌گر مسائل بین‌الملل در خصوص «سورپرایز اکتبر» که قرار است از طرف ترامپ و با هدف تاثیرگذاری بر نتیجه انتخابات صورت بگیرد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه آمریکا به دنبال درگیری نظامیِ سنتی با ایران نیست چراکه آنها در افغانستان و عراق تجربه خوبی از این درگیری‌ها ندارند در حال حاضر استراتژی آمریکا در برابر ایران، جنگ فرسایشی است.

مجلسی یادآور شد: با توجه به نامتعارف بودن ترامپ ممکن است سورپرایز او برای اکتبر شامل یک واکنش خطرناک شود، همچنین افزودن تحریم‌ها هم ممکن است یکی دیگر از سورپرایز اکتبر باشد.

این دیپلمات سابق کشورمان در پایان بر این تاکید کرد که سورپرایز اکتبر ترامپ تشدید جنگ فرسایشی است.3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز