رئیس پارلمان لبنان:

بیشترین ضرر را از صلح با اسرائیل لبنان می‌بیند

۱۳۹۹/۰۷/۱۲ - ۱۶:۵۳:۲۹
کد خبر: ۱۰۶۸۰۰۹
بیشترین ضرر را از صلح با اسرائیل لبنان می‌بیند
نبیه بری رئیس پارلمان لبنان روز شنبه با تاکید بر اینکه داعش هنوز در عراق، سوریه و حتی لبنان به پایان نرسیده است، گفت: کشوری که بیشتر از همه از صلح با دشمن اسرائیلی ضرر می‌بیند، لبنان است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، بری در دیدار با هیاتی از شبکه خبری المیادین درباره فلسطین گفت: مسئله فلسطین و قدس معیاری برای سنجش موضع‌گیری‌های درست است. اگر حکام، ضرورت‌هایی برای خود دارند ملت‌ها نیز اولویت‌هایی برای خود دارند که نباید تغییر کنند و آن، مسئله فلسطین است.

وی درباره خطر بازگشت تروریسم در منطقه نیز گفت: داعش نه در سوریه و نه در عراق و حتی لبنان هنوز به پایان نرسیده است.

بری افزود: لبنان در دل محیطی قرار دارد که با پیامدهای خطرناکی از سوی عراق و سوریه و یمن روبه‌روست و این کشورهای دوست، هنوز در معرض خطر تجزیه قرار دارند.

رئیس پارلمان لبنان گفت: لبنان از صلح با دشمن اسرائیلی بیشترین ضرر را در جهان عربی متحمل می‌شود.

وی با اشاره به ترسم مرزهای زمینی و دریایی میان لبنان و فلسطین اشغالی گفت: ‌این اقدام ضروری اما ناکافی است. این توافقنامه تنها محدود به ترسیم مرزها می‌شود نه بیشتر و نه کمتر.

لبنان و رژیم صهیونیستی علاوه بر مرزهای آبی در ارتباط با مرزهای زمینی نیز در سه منطقه از جمله مزارع شبعا، روستای غجر و بلندهای کفرشوبا اختلاف دارند.

بری افزود: این گام باید با تشکیل دولتی که قادر به نجات کشور در اسرع وقت باشد، همراه شود.

وی با اشاره به طرح فرانسه برای بحران لبنان بر پایبندی به بندهای ذکر شده در ابتکار عمل فرانسه تاکید کرد و گفت که چالش اساسی کنونی، توافق بر سر نام نخست‌وزیر است.

رئیس پارلمان لبنان درباره عراق نیز گفت:‌آیت‌الله سیستانی به منزله محوری برای حفظ وحدت و حاکمیت عراق به شمار می‌رود.

لبنان طی ماه‌های اخیر با بحران اقتصادی شدید و اوضاع ملتهب سیاسی روبه رو بوده است به طوری که علاوه بر اعتراضات مردمی در داخل این کشور انتقادهای بین‌المللی را به همراه داشته و بعد از انفجار اخیر در بندر بیروت، کشورهایی از جمله فرانسه طرح‌هایی را برای برون رفت از وضعیت کنونی این کشور ارائه داده‌اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز