وزیر راه و شهرسازی:

طرح ۴۰۰ هزار واحد مسکونی وارد فاز اجرایی شد

۱۳۹۹/۰۸/۰۱ - ۰۹:۳۸:۱۴
کد خبر: ۱۰۷۶۷۱۱
طرح ۴۰۰ هزار واحد مسکونی وارد فاز اجرایی شد
وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز طرح 400 هزار واحد مسکونی که در سال 97 رونمایی شد برنامه ریزی های آن به پایان رسیده و زمین ها در نقاط مرغوب انجام و ثبت نام صورت گرفته و وارد فاز اجرایی شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی برنا، «محمد اسلامی»، وزیر راه و شهرسازی، در آیین بهره برداری از طرح های ملی وزارت مسکن گفت: خط تولید پیوسته مسکن، نشانگر یک جریان پایدار در تولید مسکن  بوده و بسیار حایز اهمیت است. در سرمایه ناخالص کشور سهم مسکن 40 درصد، در تولید ناخالص ملی 20 درصد و در تولید اشتغال در کشور 13 درصد است.  

او ادامه داد: همه عوامل و نهادها در این پروژه داخلی هستند و هیچ عامل بیرونی  در این طرح ها، وجود ندارد. 

اسلامی بیان کرد: امروز طرح 400 هزار واحد مسکونی که در سال 97 رونمایی شد برنامه ریزی های آن به پایان رسیده و زمین ها در نقاط مرغوب انجام و ثبت نام صورت گرفته و وارد فاز، اجرایی شده است. 11هزار و 600 خانه اماده شده که به مردم واگذار می شود. نقش شهرداری برای دادن پروانه و پشتیبانی در حرکت بافت فرسوده مهم است. حدود شش هزار واحد که مردم خود ساخته اند، شاهد افتتاح ان هستیم. 

وزیر راه و شهرسازی افزود: بخش دوم واگذاری زمین است که با تعبیر شما، رایگان در اختیار مردم قرار می گیرد. طبق قانون زمین را 99 ساله واگذار می کنیم و پولی از مردم نمی گیریم. بخش اخر مربوط به پروژه هایی است که شروع شده و بخشی از ان، امروژ اجرایی می شود. 

اسلامی گفت: برای فرهنگیان  هم  حدود 13 هزار واحد، در اردیبهشت ماه کلنگ زنی کردیم. امروز بیش از 40 هزار واحد برای فرهنگیان کلنگ زنی می شود؛ برای جامعه کارگری هم کلنگ زنی صورت می گیرد که حدود 69هزار واحد است که به واحد های قبلی اضافه می شود. خوشبختانه تعامل و هماهنگی مورد نیاز به اقتضا شرایط، وجود دارد. ان شاالله استانداران پیوسته تر و مقتدرانه تر جریان تولید مسکن را یاری کنند. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز