زینب سلیمانی:

میراث حاج قاسم اجازه تداوم اشغالگری اسرائیل را نمی‌دهد

۱۳۹۹/۱۰/۱۰ - ۰۸:۰۵:۴۹
کد خبر: ۱۱۱۲۰۸۰
میراث حاج قاسم اجازه تداوم اشغالگری اسرائیل را نمی‌دهد
زینب سلیمانی» سه‌شنبه شب در گفت وگو با شبکه المیادین لبنان اظهار کرد: مردم و مقاومت فلسطین بدانند میراث سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اجازه تداوم اشغالگری اسرائیل را نخواهد داد.

به گزارش برنا به نقل از المیادین، زینب سلیمانی گفت: پدر من فرمانده و مسؤول نیرویی بود که نام آرمان فلسطین را با خود دارد.

وی افزود: آرمان فلسطین و مردم آن برای شهید سلیمانی بسیار اهمیت داشت و امروز می‌بینیم که قدرت مقاومت فلسطین چگونه اسرائیلی‌ها را به هراس انداخته است.

دختر شهید سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: پدرم مقاومت را در عراق، سوریه، فلسطین، لبنان و حتی ایران بنیان نهاد و با حمایت‌های خود آن را تقویت و بزرگ کرد.

زینب سلیمانی اضافه کرد: حاج قاسم یک فرمانده نظامی میدانی قوی با محبوبیت بسیار تاثیرگذار و هوش بسیار بالا بود. پدرم قلبی بسیار مهربان داشت و به نظر من موفقیت او نیز به خاطر همین قلب مهربان بود.

او گفت: پدر من فقط یک فرمانده سیاسی و نظامی نبود که فرماندهی کرده و امر و نهی کند، بلکه او به دل‌های مردم نفوذ می‌کرد.

زینب سلیمانی روابط پدرش با سید حسن نصرالله را عشقی برادرانه توصیف کرد و گفت: پدرم خود را حقیقتاً سرباز حضرت آیت الله خامنه‌ای و مردم ایران می‌دانست و عاشق رهبری بود. من اگر علاقه حاج قاسم را به حضرت آقا توصیف کنم، می‌گویم آقا حکم رگ گردن حاج قاسم را داشت.

دختر شهید سلیمانی افزود: زندگی حاج قاسم مملو از خطر بود و هر کجا می‌رفت دشمن در کمین او بود؛ آن هم دشمنان بسیار. یک بار دو جنگنده آمریکایی تلاش کرده بودند که هواپیمای حامل حاج قاسم را هدف قرار دهند. شهید رضا خرمی تنها محافظ همراه پدرم بود.

وی با بیان اینکه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در آن واحد در میدان نبرد هم فرمانده بود هم سرباز و همیشه دنبال شهادت، گفت: یکی از دلایل اینکه حاج قاسم با قدرت وارد سوریه شد این بود که او معتقد بود نزدیکی بسیاری بین سوریه، ایران و لبنان وجود دارد و مرزها در خطر هستند.

زینب سلیمانی در ادامه گفت:  پدرم بشار اسد را مردی بسیار شجاع می‌دانست که به مردم خود اهمیت می‌دهد و آن‌ها را بسیار دوست دارد.

دختر شهید سلیمانی افزود: حاج قاسم می‌گفت بشار اسد ایستاد و علی‌رغم اینکه تهدید شد، با قدرت از مردم و کشور خود دفاع کرد.

او گفت: پدرم در واقع از سوریه و ایران به طور همزمان دفاع کرد و از نظر حاج قاسم هیچ تفاوتی بین مردم ایران با مردم لبنان، سوریه، فلسطین و یمن وجود نداشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز