ائتلاف الفتح تحریم رییس الحشدالشعبی را محکوم‌کرد

۱۳۹۹/۱۰/۲۰ - ۱۹:۱۳:۵۷
کد خبر: ۱۱۱۷۹۱۷
ائتلاف الفتح تحریم رییس الحشدالشعبی را محکوم‌کرد
ائتلاف «الفتح» عراق تصمیم وزارت خزانه داری آمریکا در تحریم رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق را محکوم کرد.

به گزارش برنا، ائتلاف «الفتح» عراق تصمیم وزارت خزانه داری آمریکا در تحریم رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق را محکوم و تاکید کرد که این تصمیم دیوانه وار و کودکانه دولت ترامپ عزم الحشد الشعبی و فرماندهان آن را برای ایفای ماموریت خود در ساختن عراق سربلند و مستقل دوچندان خواهد کرد.

در بیانیه شنبه شب ائتلاف الفتح عراق آمده است:  الحشد الشعبی  یک نهاد نظامی مرتبط با فرمانده کل نیروهای مسلح عراق به شمار می رود.

دفتر کنترل دارایی‌ های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا جمعه شب «فالح الفیاض» را در فهرست تحریم خود قرار داده است.

بیانیه ائتلاف الفتح افزود: ما بشدت هشدار می دهیم که این مواضع، هدف قرار دادن سازمان الحشد ااشعبی به عنون یک نهاد رسمی، عقیدتی، میهنی، مردمی و مجاهد است و نه فقط رئیس و فرماندهان آن.

این بیانیه تصریح کرد: این تعدی آشکار به نظام عراق و دستگاه های امنیتی آن در این شرایط دشوار کشور بیانگر میزان دخالت های دولت آمریکا و پیگیری روشها و نقشه هایی است که قصد دارد دولت و ملت عراق را تضعیف کند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: هر کسی که در مورد حقوق بشر صحبت می کند باید به یاد داشته باشد که عراق را روح و خون مردان پیر و جوان الحشد الشعبی حفظ کرد و باید درک کند که الحشد الشعبی همراه با شهید المهندس پدر معنوی و فالح الفیاض رئیس خود شگفت انگیزترین حماسه های دفاع از بشریت را در عراق رقم زد و برای محافظت از مردم خود دلاوری کرد؛ همانطور که از طریق عراق از جهان در برابر خیانت داعش و عناصر مسلح و تفکر تکفیری آن حفاظت کرد.

ائتلاف الفتح تصریح کرد: مردم عراق و همه انسان‌های منصف دنیا به خوبی می دانند که الحشد الشعبی فقط برای منافع این مردم و اجرای خواسته های آنها در برخورداری از یک زندگی آزاد و شایسته تلاش می کنند.

این ائتلاف تاکید کرد: هر اندازه چالش ها و تحرکات پلید آمریکا برای مقابله با انتظارات و خواسته های بزرگ باشد، ما از تحقق اهداف ملت  در برخورداری از استقلال کامل و تلاش در قالب پروژه جامع توسعه ملی منحرف نخواهیم شد و از آن دور نخواهیم ماند.

این بیانیه افزود: اطمینان داشتیم که دولت در شُرف پایان آمریکا - بویژه پس از شورش هایی که شب تایید و امضای دوره ریاست جمهوری جدید آمریکا همراه بود - یک سری تصمیمات دیوانه وار و کودکانه اتخاذ خواهد کرد و مجموعه اقدامات تحریک آمیزی را انجام خواهد داد.

ائتلاف الفتح تصریح کرد: بار دیگر تأکید می کنیم که برادر الفیاض یک شخصیت وطن پرست و مبارز است که دغدغه آزادسازی و پیام الحشد الشعبی را با خود داشته و با مسائل امت و دغدغه های آنها برای اجرای مطالبات اجتماعی و تحقق اهداف عراقی ها در حرکت به سمت نظام خدمتگذار همراهی کرده است.این بیانیه در پایان تاکید کرد: امیدواریم که تحریم های اعمال شده آخرین برگه های بی پروایی ترامپ در دولت قبلی آمریکا باشد. ما نه تنها بر بی تاثیر بودن آن در روند سیاست عراق تاکید می کنیم بلکه این امر به برکت خون فرماندهان شهید الحشد الشعبی بر قدرت و پافشاری مداوم الحشد و فرماندهان و تیپ های میهن پرست آن برای ایفای ماموریت خود در مسیر ساختن عراق سربلند و مستقل خواهد افزود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز