رئیس حزب مسیحی جریان ملی آزاد لبنان:

برای اصلاحات در لبنان به سعد حریری اعتماد نداریم

۱۳۹۹/۱۰/۲۱ - ۲۱:۴۵:۲۳
کد خبر: ۱۱۱۸۶۰۸
برای اصلاحات در لبنان به سعد حریری اعتماد نداریم
رئیس حزب مسیحی جریان ملی آزاد لبنان که به رئیس جمهوری این کشور نزدیک است، گفت: سیاستی که این کشور را به اینجا رسانده است متوجه «سعد حریری» است و ما برای انجام اصلاحات به وی اعتماد نداریم.

به گزارش گروه روی خط رسانه برنا، به نقل از ایرنا، «جبران باسیل»، رئیس حزب مسیحی جریان ملی آزاد لبنان، روز یکشنبه در کنفرانس خبری در بیروت با بیان اینکه دولت باید در همه زمینه‌ها تصمیمات مهمی اتخاذ کند، گفت: آن‌ها از ما می‌خواهند که وکالت نامه سفید برای او امضا کنیم و معتقدند که رئیس جمهوری فقط نویسنده است. حتی در قانون اساسی طائف، رئیس جمهوری با موافقت نخست وزیر حکم دولت را صادر می‌کند.

وی افزود: محاصره تحمیل شده به لبنان نتیجه گزینه‌هایی است که علیه رژیم اسرائیل انتخاب کرده است، بنابراین اسرائیل خود را یک کشور یهودی اعلام کرده و می‌خواهد دولت‌های مذهبی را در اطراف خود ببیند و می خواهد مسیحیان منطقه را ترک کنند.

باسیل با اشاره به اینکه اتفاقات لبنان در مقابل رژیم اسرائیل در طول سال‌های گذشته هیچ ارتباطی با حزب الله ندارد، افزود: من از خودم می‌پرسم چطور ممکن است لبنانی وجود داشته باشد که هزینه‌هایی که ۷۳ سال پیش به خاطر فلسطین پرداخته است، نفهمد. این هیچ ارتباطی با حزب الله ندارد زیرا در سال‌های ۴۸، ۶۷، ۷۳، ۷۵، ۷۸ و ۸۲ حزب اللهی وجود نداشت و این حزب پس از جنگ سال ۸۲ و حمله به لبنان ایجاد شده است.

وی افزود: من از خودم می‌پرسم چگونه ممکن است یک لبنانی آگاه وجود داشته باشد که به فکر تسلیم در برابر شرایط رژیم اسرائیل باشد و شعار «خستگی و آنچه باقی می‌ماند جنگ است و ما صلح می‌خواهیم سر بدهد» .

رئیس جریان ملی آزاد لبنان با بیان اینکه چگونه یک لبنانی آگاه می‌تواند به تسلیم در برابر اسرائیل فکر کند؟ افزود: آنچه پیشنهاد می‌شود تسلیم و نه صلح است و آنچه ارائه میشود دستورالعمل جنگ داخلی و چندپارگی کشورهای اطراف به ویژه لبنان به دلیل همزیستی مسلمانان و مسیحیان است.

وی با بیان اینکه چه کسی می‌گوید ما صلح نمی‌خواهیم؟ افزود: ما فرزندان آموزه صلح هستیم و صلح بدون عدالت را تکریم ظالم می‌دانیم و مطابق ابتکار ملک عبدالله [ پادشاه فقید عربستان ] طرفدار صلح عادلانه، جامع و پایدار هستیم.

باسیل با اشاره به اینکه در سال جاری میلادی در ایران، سوریه و سرزمین‌های اشغالی انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد، افزود: در این سال تغییرات زیادی به وجود می‌آید بنابراین ما به عنوان لبنانی باید از طریق تشکیل دولت از سقوط دولت جلوگیری کنیم.

وی افزود: همانطور که اعتماد بین دولت و مردم لبنان در سال ۲۰۱۹ شکسته شد، امیدواریم که اول، این اعتماد با مبارزه با فساد در سال ۲۰۲۱ بازگردد و دوم محاصره بین المللی با انجام اصلاحات سیاسی که بتواند اعتماد جامعه جهانی را بدون اینکه تحت الشعاع دیکته‌های سیاسی خارج از کشور که ضد منافع ملی است قرار گیرد، شکسته شود و هر کس معتقد باشد که با تقسیم لبنان، او را در آغوش می‌گیرد و تقویت می‌کند، خیالی پوچ است.

وی با بیان اینکه قاعده صلاحیت فقط توسط نخست وزیر شکسته نشد بلکه توسط وزرا نیز شکسته شد، افزود: بنابراین ترکیب یک وزیر برای دو وزارتخانه از جمله امور خارجه و کشاورزی یا امور اجتماعی و محیط زیست، به چه معناست؟

وی در این نشست خبری با ابراز امیدواری به اینکه کرونا در سال ۲۰۲۱ از بین برود خواستار تنوع بخشیدن به واردات واکسن‌های این بیماری از غرب و شرق شد و افزود: همه واکسن‌های کرونا باید در لبنان موجود باشد تا مردم آزادی انتخاب داشته باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز