رییس مرکز حراست وزارت کشور:

انتخابات شوراها در برخی شعب تمام الکترونیک برگزار می‌شود

۱۳۹۹/۱۰/۲۲ - ۱۱:۰۱:۰۳
کد خبر: ۱۱۱۸۸۱۵
رییس مرکز حراست وزارت کشور با تاکید بر آمادگی کامل استان‌ها برای برگزاری انتخابات، گفت: احتمال برگزاری تمام الکترونیک انتخابات ریاست جمهوری با توجه به اینکه هنوز وزارت کشور با شورای نگهبان در این زمینه به توافق نرسیده اند، وجود ندارد؛ اما براساس توافق انجام شده با هیات نظارت مجلس برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و با توجه به میزان ظرفیت و امکانات موجود وزارت کشور، این انتخابات در برخی شعب به صورت تمام الکترونیکی خواهد بود، یعنی رای گیری هم الکترونیکی انجام می‌شود.

به گزارش برنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، ابراهیم شوشتری در دومین همایش ویدئوکنفرانسی مدیران حراست استانداری سراسر کشور، مدیران حراست شهرداری‌های مراکز استان‌ها و مدیران حراست سازمان‌های تابعه وزارت کشور با محوریت انتخابات ۱۴۰۰، هدف از برگزاری این همایش، ایجاد هماهنگی و آمادگی کافی در راستای برگزاری انتخابات سال آینده دانست و گفت: سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت، چهار محور اصلی و بسیار مهم و اساس کار انتخابات هستند.

رییس مرکز حراست وزارت کشور افزود: در محورهای سلامت و امنیت بیش از سایرین، مدیران و مسوولان وزارت کشور نقش و مسوولیت دارند اما در دو محور دیگر یعنی مشارکت و رقابت گرچه مجموعه صف و ستاد وزارت کشور هم می‌توانند تاثیرگذار باشند اما حوزه‌های دیگری مانند شورای نگهبان و نامزدهای حاضر در انتخابات، احزاب و گروه‌های سیاسی و نوع فعالیت آنها تاثیرگذارتر هستند.

شوشتری با اشاره به اهمیت بسیار بالای حضور و مشارکت مردم در انتخابات گفت: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و مشکلات ناشی از آن، شور و نشاط و فعالیت‌های انتخاباتی آغاز نشده است؛ این درحالی است که در سال‌های گذشته از یک یا حتی ۲ سال پیش از انتخابات حس و حال انتخاباتی در شهرها و روستاها جریان پیدا می‌کرد.

وی ادامه داد: همه این عوامل موجب می‌شود تا مردم کمتر از گذشته وارد فضای انتخاباتی شوند و آمادگی برای حضور در انتخابات نداشته باشند که باید تلاش کنیم در مهلت باقیمانده شرایط برگزاری انتخاباتی پرشور را فراهم کنیم.  درهمین راستا با اشاره به اینکه وزارت کشور به عنوان مجری انتخابات تلاش دارد تا فضای رقابتی و مشارکتی خوبی برای انتخابات ایجاد کند و نحوه برخورد و تعامل استانداران، فرمانداران و بخشداران با مردم، در میزان مشارکت مردم در انتخابات بسیار موثر است.

مشاور وزیر کشور با بیان اینکه حضور مردم در عرصه‌های مختلف چون انتخابات، برای کشور و انقلاب بسیار مهم است، اظهار کرد: حضور مردم در انتخابات تبلوری از حمایت مردم از کشور و دفاع از کشور در برابر دشمنان و بیگانگان است.

شوشتری خاطرنشان کرد: در مجموع انتخابات برای مجموعه وزارت کشور به عنوان متولی امر و برای مجموعه حراست‌های ذیل این وزارتخانه به عنوان ناظران و مسوولان برقراری امنیت و سلامت انتخابات بسیار مهم است.

رییس مرکز حراست وزارت کشور در ادامه با تاکید بر اصل بی طرفی مسوولان حراست در انتخابات گفت: جایگاه حراست‌ها به نوعی است که باید در همه حوزه ها اصل بی طرفی را سرلوحه کار خود قرار دهند.  گزارش‌های استانی به‌شکل هفتگی در قالب بولتن در اختیار وزیر کشور قرار می‌گیرد و یکی از منابع تصمیم گیری‌ها و برنامه‌های وزیر کشور همین اخبار و اطلاعات واصله از اقصی نقاط کشور است که این امر نشانگر حساسیت و اهمیت موضوع رصد و جمع آوری اخبار و اطلاعات از سوی حراست‌ها است.

شوشتری با تاکید بر آمادگی کامل استان‌ها برای برگزاری انتخابات، گفت: احتمال  برگزاری تمام الکترونیک انتخابات ریاست جمهوری با توجه به اینکه هنوز وزارت کشور با شورای نگهبان در این زمینه به توافق نرسیده اند، وجود ندارد؛ اما براساس توافق انجام شده با هیات نظارت مجلس برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و با توجه به میزان ظرفیت و امکانات موجود وزارت کشور، این انتخابات در برخی شعب به صورت تمام الکترونیکی خواهد بود، یعنی رای گیری هم الکترونیکی انجام می‌شود.

مشاور وزیر کشور اظهار کرد: هر فرد باید برای انجام وظایف خود، احساس مسوولیت داشته باشد، آن را وظیفه شرعی و قانونی خود بداند و تا لحظه آخر حضور در مسوولیت خود به تمامی وظایف‌ خود عمل کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز