دست رد روسیه بر سینه اروپا+جزییات

۱۳۹۹/۱۱/۳۰ - ۲۳:۱۸:۰۱
کد خبر: ۱۱۳۹۵۹۴
دست رد روسیه بر سینه اروپا+جزییات
سخنگوی کاخ کرملین گفت، حکم دادگاه حقوق بشر اروپا درباره آزاد شدن مخالف دولت روسیه، مداخله در امور قضایی این کشور است.

به گزارش برنا؛ مسکو روز پنجشنبه حکم یک دادگاه اروپایی برای آزادی «الکسی ناوالنی» مخالف دولت روسیه را رد کرد.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «اِی‌بی‌سی نیوز»، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین گفت حکم دادگاه حقوق بشر اروپا درخصوص آزادی ناوالنی غیرقانونی و جانبدارانه است.

پسکوف در ادامه گفت، اقدام این دادگاه مستقر در استراسبورگ را «مداخله در امور قضایی روسیه و بوده و ما آن را غیر قابل قبول می‌دانیم».

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه چند روز پیش در این خصوص گفت، قدرت‌های خارجی با استفاده از شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا، مخالفان دولت را تحریک می‌کنند.

او در ادامه گفت، افراد‌ «جاه‌طلب و تشنه قدرت» همچون ناوالنی از سوی قدرت‌های خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرند تا روسیه را تضعیف و مهار کنند.

ناوالنی که در پرونده‌ای موسوم به پرونده «روچر» با مجازات تعلیقی مواجه بوده به علت از دست دادن حضور در چندین جلسه بازپرسی در لیست افراد تحت تعقیب دولت روسیه قرار گرفته بود و از ۲۹ دسامبر ۲۰۲۰ به دلیل نقض مکرر مقررات مشروط در لیست افراد تحت تعقیب پلیس فدرال روسیه قرار داشت.

او پیش‌تر به تحمل سه سال و نیم حبس محکوم شده بود و با توجه به گذراندن بخشی از آن در حبس خانگی، دو سال و هشت ماه دیگر را باید در حبس به سر ببرد. مقامات روسیه می‌گویند، ناوالنی با عدم گزارش موقعیت مکانی خود طی گذراندن حبس خانگی، قوانین را نقض کرده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز