آمریکا رکورد زد!

۱۴۰۰/۰۳/۰۶ - ۲۳:۲۶:۲۵
کد خبر: ۱۱۸۵۰۲۳
آمریکا رکورد زد!
با گذشت بیش از یک سال از شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن بر اقتصاد جهانی، وزارت کار امریکا پنجشنبه شب اعلام کرد که روند اخراج کارگران همچنان ادامه دارد به طوری که در یک هفته گذشته ۴۰۶ هزار نفر درخواست دریافت بیمه بیکاری داشته‌اند.

به گزارش برنا؛ از شبکه سی ان بی سی، در حالی که جو بایدن رییس جمهوری آمریکا مدعی است اقتصاد این کشور در حال بهبود و بازگشت تدریجی به دوران پسا کرونا است، اما روند بیکاری نیروها و ادامه درخواست‌های روزانه برای دریافت بیمه بیکاری چیز دیگری را نشان می‌دهد.

به گزارش وزارت کار آمریکا در هفته منتهی به ۲۲ ماه مه (اول خرداد) با کاهش ۳۸ هزار نفری نسبت به هفته گذشته ۴۰۶ هزار نفر درخواست دریافت بیکاری داشته‌اند.

پیش از این نیز رسانه‌های اقتصادی از جمله وال استریت ژورنال پیش بینی کرده بود که روند شمار هفتگی بیکاران در آمریکا همچنان حدود ۴۲۵ هزار نفر خواهد ماند.

این آمار در حالی منتشر می‌شود که پیش از این آژانس فیچ ریتینگز که یکی از سه سازمان ملی آماری آمریکا به حساب می‌آید در وب سایت خود اعلام کرد که انتظار نمی‌رود تا سه ماه آخر سال ۲۰۲۱ بازار اشتغال آمریکا به سطح مطلوب برسد.

در بیانیه مرکز آماری فیچ ریتیتگز تاکید شده است که بازگشت به بازار اشتغال کامل در ایالات متحده هنوز ۱۸ ماه دیگر زمان و به ایجاد هفت میلیون شغل نیاز دارد.

تقریباً ۲۲ میلیون شغل در دوره مارس-آوریل (فروردین، اردیبهشت) سال ۲۰۲۰ در ایالات متحده به دلیل همه گیری کرونا از بین رفته است. از آن زمان تقریبا نیمی از شغل‌های از دست رفته بازیابی شده‌اند.

براساس گزارش آماری وزارت کار آمریکا، بزرگترین اقتصاد جهان از آوریل ۲۰۲۱ حدود ۹.۸ میلیون نفر بیکار دارد که نرخ بیکاری از ۶ درصد در ماه قبل به ۶.۱ درصد در این ماه افزایش یافته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز