تسهیل مقررات ورود به انگلیس برای مسافرانی که دو نوبت واکسن زده‌اند

۱۴۰۰/۰۴/۱۷ - ۱۵:۵۰:۱۶
کد خبر: ۱۲۰۳۹۶۶
وزیر حمل و نقل انگلیس روز پنجشنبه در راستای راهبرد دولت برای کاهش محدودیت‌های کرونایی اعلام کرد که مقررات ورود به این کشور از نوزدهم جولای (۲۸ تیر) برای مسافرانی که دو نوبت واکسن‌ ضد کرونا زده‌اند آسان می شود.

به گزارش برنا، «گرنت شپس» با ایراد سخنانی در پارلمان انگلیس توضیح داد که التزام به قرنطینه برای آن دسته از مسافرانی که از مناطق کم خطر کرونایی (فهرست زرد) وارد کشور شده و هر دو نوبت واکسن ضد کرونا را دریافت کرده‌اند برداشته می‌شود. همچنین افراد زیر ۱۸ سال که واکسن نزده‌اند نیازی به قرنطینه نخواهند داشت.

 

این تحول درحالی صورت می‌گیرد که شرکت‌های گردشگری که از زمان شیوع کرونا دچار کساد شده و به مرحله ورشکستگی رسیده‌اند،خواستار تسهیل محدودیت‌های دولت انگلیس برای مسافرانی هستند که از مناطق کم خطر به این کشور سفر می‌کنند.

 

دولت انگلیس از ۱۷ «مه» (۲۷ اردیبهشت) محدودیت‌ها برای سفرهای خارجی را آسان کرد تا از خسارت بیشتر صنعت گردشگری که به مرز ورشکستگی رسیده، جلوگیری کند. در قوانین جدید، کشورهای جهان بر اساس اوضاع کرونا به سه دسته سبز، زرد و قرمز تقسیم‌بندی شده‌اند.

 

بر اساس قوانین جاری، مسافرانی که از کشورهای قرمز و زرد وارد انگلیس می شوند باید به مدت ۱۰ روز قرنطینه شوند، با این تفاوت که مسافران کشورهای قرمز باید در هتل‌های مورد تائید دولت قرنطینه و هزینه سنگینی را پرداخت کنند. اما مسافران مناطق سبز که تعداد آن‌ها تا زمان انتشار این خبر بر ۱۲ کشور بالغ می‌شود از قرنطینه معاف هستند.

 

در حال حاضر بالغ بر ۱۴۷ کشور از جمله ایران، در فهرست مناطق زرد قرار دارند. با تسهیل قوانین مسافراتی، از دوازده روز دیگر (۲۸ تیر) آن دسته از مسافران کشورهای زرد که دو نوبت واکسن زده‌اند از قرنطینه اجباری در انگلیس معاف خواهند شد. البته گرنت شپس این احتمال را هم مطرح کرد که ممکن است کشورها در بین فهرست‌ها جا به جا شوند. همچنین مقررات مربوط به آزمایش پی‌سی‌آر تغییری نکرده و مسافران باید پیش از عزیمت به انگلیس گواهی ازمایش منفی پی‌سی‌آر در کشور مبدا و سند خرید آزمایش پی‌سی‌آر در روزهای دوم و هشتم در انگلیس را تهیه و در فرودگاه ارائه کنند.

 

این درحالیست که شرکت‌های گردشگری نسبت به افزایش هزینه‌های سفر هشدار داده و خواستار رفع مقررات مربوط به ازمایش پی‌سی‌آر، دست کم برای افرادی هستند که دو نوبت واکسن ضد کرونا زده‌اند.

 

دیروز رئیس بزرگترین فرودگاه انگلیس (هیترو) از طرح راه‌اندازی خط ویژه برای تفکیک مسافرانی خبر داد که دو نوبت واکسن ضد کرونا زده‌اند. بر اساس این طرح مسافران قادر خواهند بود تا پیش از عزیمت به سمت انگلیس، تصویر وضعیت واکسیناسیون خود را از طریق تارنمایی که برای این منظور تعبیه شده، بارگزاری و در فرودگاه هیترو از خط ویژه مسافران واکسینه‌ شده عبور کنند. قرار است این طرح در مرحله نخست برای مسافران دو شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز و ویرجین آتلانتیک آزمایش و در مرحله بعد برای سایر خطوط اجرا شود.

 

انگلیس تنها یک مرحله تا مرحله پایانی رفع محدودیت‌های کرونایی فاصله دارد. بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس دوشنبه گذشته در نشست خبری اعلام کرد که از ۱۹ جولای (۲۸ تیر) عمده محدودیت‌های کرونایی از پوشیدن ماسک صورت تا رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی اختیاری خواهد شد. جانسون معتقد است که باید زندگی با کرونا را آموخت و به جای کنترل‌های قانونی، مسئولیت‌های شخصی را جایگزین کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز