گفتگوی تلفنی پوتین با مکرون در خصوص خشونت لهستانی‌ها در مرز

۱۴۰۰/۰۸/۲۵ - ۰۷:۳۶:۲۷
کد خبر: ۱۲۶۱۶۸۶
گفتگوی تلفنی پوتین با مکرون در خصوص خشونت لهستانی‌ها در مرز
ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در گفت و گو با «امانوئل مکرون» همتای فرانسوی خود وضعیت کنونی مرز بلاروس با کشورهای اتحادیه اروپا را مورد بررسی قرار داد و رفتار مرزبانان لهستانی در قبال پناهجویان را بسیار خشن عنوان کرد.

به گزارش برنا به نقل از بیانیه شامگاه دوشنبه کرملین در گفت و گوی تلفنی پوتین و مکرون وضعیت کنونی مرز بلاروس با کشورهای اتحادیه اروپا مورد بررسی قرار گرفت و رئیس جمهوری روسیه به ویژه به رفتار بسیار خشن مرزبانان لهستانی با پناهندگان انتقاد کرد.

پوتین در گفت و گو با همتای فرانسوی خود بر ضرورت گفت‌وگوی مستقیم میان سران کشورهای اتحادیه اروپا و بلاروس در خصوص بحران مهاجرت تاکید کرد.

وی همچنین ماهیت تحریک آمیز رزمایش های آمریکا و برخی متحدانش در دریای سیاه را مورد توجه قرار داد.

هر دو طرف همچنین از عدم پیشرفت در حل و فصل مناقشه داخلی اوکراین ابراز نارضایتی کردند و خاطرنشان شد که وضعیت دونباس حتی بدتر شده است و تاکید کرد که کی یف به سیاست مخرب خود با هدف برهم زدن توافقات مینسک ادامه می دهد.

پوتین و مکرون از نشست اخیر وزرای خارجه و دفاع دو کشور نیز ابراز خرسندی کردند.

وضعیت حل و فصل قره باغ کوهستانی نیز از دیگر محورهای گفت و گو دو رئیس جمهوری بود.  روسای جمهور به برگزاری موفقیت آمیز کنفرانس بین المللی لیبی در پاریس اشاره کردند.

این روزها بر اثر بحران انسانی در مرز بلاروس - لهستان هزاران نفر در مرزی تجمع کرده اند که سیم های خاردار و مرزبانان لهستانی انتظارشان را می کشیدند و بارها از ورودشان به لهستان جلوگیری کردند.

لهستان اعلام کرده است مرز مشترک خود با بلاروس را می بندد، زیرا گروه های بزرگی از پناهجویان کوشیده اند به این مرز راه یابند.

مقام های لهستان، بلاروس را به تلاش برای دامن زدن به فاجعه ای بزرگ متهم کرده و هشدار داده اند که نیروهای بیشتری را برای جلوگیری از پیشروی پناهجویان بسیج می کنند.

لوکاشنکو ادعای استفاده از پناهجویان به عنوان سلاح را رد کرده و از حمایت روسیه برخوردار شده است که اتحادیه اروپا را مسئول این بحران می داند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز