مقام یمنی:

جنگ یمن، در حقیقت جنگ آمریکا علیه ملت ماست

۱۴۰۰/۰۹/۰۳ - ۱۹:۴۶:۲۴
کد خبر: ۱۲۶۵۷۷۰
جنگ یمن، در حقیقت جنگ آمریکا علیه ملت ماست
استاندار الحدیده یمن در خصوص افزایش حملات ائتلاف سعودی به این استان گفت: این جنگ آمریکا علیه ملت ماست.

به گزارش برنا، محمد عیاش قحیم روز چهارشنبه اظهار داشت: جنایات جنگی و قتل عام در الحدیده، علیه مردم یمن برنامه‌ریزی شده با هدف به زانو درآوردن مردم یمن است.

وی افزود: جنگ یمن یک جنگ آمریکایی است و تشدید تنش اخیر چیزی جز تجاوزی جدید به رهبری آمریکا علیه مردم یمن نیست.

استاندار الحدیده اضافه کرد: سازمان ملل متحد نظارتی بر جنایات ائتلاف متجاوز یا در بازگرداندن زندگی و عادی سازی اوضاع در استان ندارد.

قحیم ادامه داد: زیرساخت‌های خدمت رسانی از جنایت‌های ائتلاف متجاوز که هدفی جز تخریب و ویرانی ندارد سالم نمانده است. همه کارخانه‌های استان هدف قرار گرفته و کارگران بیکار شدند.

وی افزود: کلیه شبکه‌ها و رسانه‌ها می‌توانند برای پوشش کلیه جنایات ائتلاف متجاوز سعودی-آمریکایی وارد استان الحدیده شوند.

جنگنده بمب افکن‌های ائتلاف سعوی طی روزهای گذشته بر حملات خود بر مناطق مختلف یمن از جمله استان الحدیده شدت بخشیدند و این در حالی است که بر اساس توافق‌های صورت گرفته زیر نظر سازمان ملل متحد در این استان آتش بس در حال اجراست.

عربستان از فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد.  

بر اثر این تجاوز، تاکنون هزاران یمنی کشته شده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز