توسط لاوروف صورت گرفت؛

هشدار روسیه به آمریکا درباره استفاده از زور در ونزوئلا

۱۳۹۷/۱۱/۲۴ - ۰۵:۵۰:۵۳
کد خبر: ۸۱۱۷۵۸
هشدار روسیه به آمریکا درباره استفاده از زور در ونزوئلا
وزیر امور خارجه روسیه در مذاکره تلفنی با همتای آمریکایی خود که به ابتکار ایالات متحده صورت گرفت، از این کشور خواست از توسل به زور در ونزوئلا خودداری کند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سرگئی لاوروف در گفت وگو با مایک پمپئو در خصوص مسائل مهم بین المللی، واشنگتن را از هر گونه مداخله در امور داخلی ونزوئلا و تهدید به استفاده از زور برحذر داشت.

در این مذاکره تلفنی، روسیه بر آمادگی خود برای رایزنی درخصوص مساله ونزوئلا در چارچوب اصول منشور سازمان ملل تاکید کرد.

گفتنی است ونزوئلا از 23 ژانویه گذشته (سوم بهمن ‌ماه) و پس از اینکه 'خوان گوایدو' خود را به ‌عنوان رئیس جمهوری دولت موقت این کشور معرفی کرد، دچار ناآرامی است.

پس از آن، آمریکا گوایدو را به رسمیت شناخت و ریاست جمهوری مادورو را غیرقانونی اعلام کرد.


لاوروف با اشاره به دور جدید تحریم های آمریکا علیه روسیه به بهانه مسمومیت سرگئی اسکریپال جاسوس روس و دخترش در انگلیس گفت: اقدام براساس اتهامات واهی و غیرقابل توجیه روابط روسیه و آمریکا را پیچیده تر کرده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه این را هم گفت که تحریم های ضد روسی فضای سیاسی جهان را متشنج تر می کند.

اسکریپال جاسوس سابق روسیه که به انگلیس پناهنده شده است اواخر اسفندماه پارسال به همراه دخترش در انگلیس مسموم شد و لندن بلافاصله با تروریستی خواندن این رویداد، مسکو را مسبب بروز آن در خاک خود خواند.

در پی این رویداد نزدیک به 150 دیپلمات روس از حدود 30 کشور جهان اخراج شدند و روسیه نیز تعداد دیپلمات های طرف های مقابل را کاهش داد.

لاوروف و پمپئو در ادامه مذاکره تلفنی درخصوص مساله سوریه هم گفت و گو و تبادل نظر کردند.

دو طرف درخصوص ضرورت ادامه گفت وگوهای دوجانبه درمساله سوریه برای اجرای قطعنامه 2254 شورای امنیت توافق کردند.

لاوروف و پمپئو همچنین در خصوص دیدارهای اخیر مقام های وزارت خارجه روسیه و آمریکا درخصوص اوضاع شبه جزیره کره و پیشبرد روند حل و فصل سیاسی مسائل افغانستان تبادل نظر کردند.

این گفت وگوی تلفنی در شرایطی صورت گرفته است که روابط مسکو و واشنگتن به سردترین دوران خود پس از جنگ سرد رسیده است و بسیاری از آن به عنوان آغاز دور تازه ای از جنگ سرد در جهان یاد می کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز