تحریم‌های آمریکا علیه ۲ شرکت و ۹ فرد مرتبط با ایران

۱۳۹۷/۱۱/۲۴ - ۱۸:۵۲:۴۰
کد خبر: ۸۱۲۱۷۱
تحریم‌های آمریکا علیه ۲ شرکت و ۹ فرد مرتبط با ایران
وزارت خزانه داری آمریکا علیه دو شرکت و ۹ فرد مرتبط با ایران تحریم‌هایی را وضع کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، در بیانیه روز چهارشنبه دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا، دست‌اندرکاران کنفرانس «افق نو» از جمله این تحریم شدگان هستند.

در این بیانیه، اتهام این شرکت ها و افراد، استخدام عوامل برای جمع آوری اطلاعات و در اختیار قرار دادن آن به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مطرح شده است.

حسین عباسی، مجتبی معصوم پور، میلاد میرزا بیگی و حسین پرور از شرکت «نت پیگرد سماوات» ،حامد قشقاوی، غلامرضا منتظمی، نادر طالب زاده، زینب مهنا طالب زاده، محمد باقر شیرین کار هم به اتهام ارتباط با سازمان جنگ الکترونیک و دفاع سایبری سپاه دیگر شرکت و افراد تحت تحریم هستند.

در بیانیه خزانه داری آمریکا آمده است این شرکت ایرانی که از شرکت کنندگان در کنفرانس های بین المللی از جمله آمریکایی ها اطلاعات جمع آوری می کردند و چهار ایرانی تحت تحریم قرار گرفته اند.

این بیانیه می افزاید یک نهاد مستقل ایرانی و پنج نفر دیگر، مقامات و پرسنل نظامی فعلی و پیشین آمریکا را به عنوان بخشی از کمپین مخرب سایبری برای به دست آوردن دسترسی و ترویج بدافزار در سیستم های کامپیوتری هدف قرار می دادند.

استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا هم در این باره گفته است این اقدام وزارت خزانه داری علیه آنچه که او بازیگران سایبری مخرب ایرانی و عملیات مخفی که آمریکایی ها را در داخل و خارج از کشور هدف قرار داده است و به عنوان بخشی از تلاش های مداوم آنها برای آنچه که مقابله با حملات سایبری رژیم ایران نامیده است، انجام شد.

وی ادامه داده است: خزانه داری آمریکا سازمان افق نو را به دلیل حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تحریم می کند. این شرکت میزبان کنفرانس های بین المللی بوده و شرایط را برای افسران اطلاعاتی ایران به منظور استخدام و جمع آوری اطلاعات از شرکت کنندگان فراهم می کرده است.

وزیر خزانه داری آمریکا اضافه کرده است:این شرکت همچنین انزجار ضد یهودی و هولوکاست را تبلیغ می کند.

منوچین افزوده است: ما همچنین یک شرکت ایرانی را که به نصب بدافزارها در رایانه های آمریکایی ها اقدام می کرده است، تحت تحریم قرار دادیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز